سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيت‌الله مدرسي يزدي:

مشكل ما اين است كه عده‌اي نمي‌خواهند قانون‌مدار باشند

عضو فقهاي شوراي نگهبان با بيان اينكه تمام مشكلات ما از آنجاست كه عده‌اي نمي‌خواهند قانون‌مدار باشند، گفت: اين عده اگر قانون با منافعشان سازگار باشد، در همان محدوده، قانون‌مدار مي‌شوند و اگر برخلاف منافعشان باشد، تخريب مي‌كنند و معيار همه چيز، هوا و هوس و منافعشان است.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره كل روابط عمومي شوراي نگهبان، آيت‌الله سيد محمدرضا مدرسي يزدي عضو فقهاي شوراي نگهبان در همايش هيئت‌هاي نظارت بر انتخابات رياست جمهوري در شهرستانها و بخش‌هاي استان يزد گفت: ما در آغاز مراحل برگزاري امر بزرگ انتخابات رياست جمهوري هستيم كه براي كشور ما بسيار مهم است و از اين رو دشمنان ما تمركز كرده‌اند تا اين انتخابات به شايستگي برگزار نشود و ما هم متقابلاً بايد تلاش كنيم كه به بهترين روش و صورت برگزار شود.

وي در ادامه با بيان اينكه اگر همه نيروهاي فعال صحنه‌هاي اجتماعي، تابع معيارهاي قانوني باشند، كشور به سمت صلاح و سداد پيش خواهد رفت، افزود: تمام مشكلات ما از آنجاست كه عده‌اي نمي‌خواهند قانون‌مدار باشند. اگر قانون با منافعشان سازگار باشد، در همان محدوده، قانونمدار مي‌شوند و اگر برخلاف منافعشان باشد، تخريب مي‌كنند و معيار همه چيز، هوا و هوس و منافعشان است.

عضو فقهاي شوراي نگهبان با بيان اينكه امروز در وضعيت حساسي قرار گرفته‌ايم، افزود: در صدر اسلام نيز كساني تسليم حق نشدند و تا امروز به اسلام و بشريت ضربه زدند و اين مشكلات و خونريزي‌هايي كه هست و اين شهادت‌ها و بمب گذاري‌ها، همه ناشي از آن است. اگر امروز هم ما اين نظام اسلامي را حفظ نكنيم و ملاك‌هاي قرآني را پياده نكنيم و عده‌اي با منفعت‌طلبي بيايند و ايجاد اختلاف كنند و بذر نفاق بپاشند، ما نيز در برابر تمام مشكلاتي كه بعد از آن پيش آيد، مسئول هستيم.

وي با اشاره به مشكلات ناشي از بي‌قانوني و بداخلاقي‌ها در انتخابات دور دهم رياست جمهوري، بيان داشت: قبل از فتنه 88، با آن حضور چشمگير مردم در انتخابات، كشور در قله عظمت قرار گرفته بود اما خودخواهي‌ها، كج‌فهمي‌ها و بي ملاحظگي‌ها موجب شد آن قله عظمت از دست ملت گرفته شود و دشمنان شاد شوند و كشور هنوز هم در حال تحمل خساراتي است كه از آن فتنه وارد شد.

مدرسي يزدي در پايان توصيه‌هايي نيز به هيأت‌هاي نظارت داشت و گفت: سعي كنيد كه آنچه كه قانون معين كرده، نه كم و نه زياد، به آن عمل كنيد و تحت تأثير هيچ چيزي قرار نگيريد. اين را عقل و تجربه مي‌گويد. رهبري معظم انقلاب هم در جلسه‌اي كه خدمت ايشان بوديم، تأكيد خاص به شوراي نگهبان داشتند كه شما به وظيفه قانوني‌تان عمل كنيد. اين فرمايش بايد مورد عنايت تمام افراد در هيئت‌هاي اجرايي و نظارت و همچنين نامزدها در تمام مراحل انتخابات باشد.
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.