سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقاوم سازي ساختمانها مهمترين عامل بافت فرسوده شهري

يک کارشناس نوسازي بافت فرسوده گفت: مقاوم سازي ساختمانها در محدوه بافت هاي فرسوده مهمترين عوامل در امر مداخلات بافت فرسوده شهري به منظور رعايت پدافند غير عامل لازم است.

محمدعلي نائيج  در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه هرگونه برنامه ريزي و اقدام اساسي براي كاهش خطرات تاثيرگذار بر اين محدوده ها مستلزم تدبير، هماهنگي و تعامل شايسته تمامي دستگاهها و ادارات اعم از استاني و ملي است ،گفت: اجراي برنامه هاي آموزشي نقش بسزايي در افزايش توانايي و آمادگي كليه شهروندان و  مديران شهري و... در كليه سطوح مديريت بحران دارد.


وي ادامه داد: برنامه ريزي در زمينه آموزش،مطالعه، تحقيق و جمع آوري اطلاعات ، ساماندهي و طراحي و تامين منابع و امكانات، از ابزارهاي مهم و اساسي ايجاد آمادگي به منظور كاهش خطرات است .


 کارشناس  نوسازي بافت هاي فرسوده با بيان اينکه مقاوم سازي ساختمانها در محدوه بافت هاي فرسوده  مهمترين عوامل در امر مداخلات بافت فرسوده شهري به منظور رعايت پدافند غير عامل لازم است، افزود: مقاوم سازي ساختمانها در محدوده بافت فرسوده بر اساس آخرين دستورالعمل ها و مباحث مقررات ملي ساختمانها  از عوامل موثر در حوزه نوسازي بافت هاي فرسوده به شمار مي رود.


نائيج در رابطه با ساختار كالبدي شهرهاي استان  گفت: بايد در مراحل طراحي بافت فرسوده شهري به مواردي همچون توزيع فضايي عناصر شهري،چگونگي كنار هم قرار گيري و تركيب عناصر و عملكردهاي اصلي شهر در بافت فرسوده توجه کندتا كمترين ميزان تخريب صورت  گيرد.
  اين کارشناس نوسازي بافت هاي فرسوده در ادامه اظهار داشت: حفاظت از زير ساخت هاي و تاسيسات شهري  ،نحوه دسترسي به محلات و محورهاي ترافيكي  توزيع مناسب كاربريها و انتقال كاربريهاي آسيب پذير از محدوده مورد نظر از ديگر عوامل موثر در نوسازي بافت هاي فرسوده به شمار مي رود.


وي در ادامه توضيح داد: مراكز آتش نشاني و تجهيزات اطفاء حريق و سايت ايستگاههاي اورژانس بايد در ساختار شهري بنحوي مكان يابي شود تا در صورت وقوع حادثه احتمالي بتوان در بافت فرسوده  مورد استفاده مطلوب قراربگيرد.


 نائيج يادآور شد: اميد است با از بين بردن موانع و مشكلات موجود و اجراي كامل و به موقع برنامه ها و طرح هاي مربوط به بافت هاي فرسوده شهري شاهد تحول عظيم در اين بخش باشيم./عب

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.