سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

نمایشگاه مناطق آزاد در تفلیس، فرصتی برای آسان سازی مراودات تجاری ایران و گرجستان است

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری، صنعتی ارس نمایشگاه توانمندی های مناطق آزاد ایران در تفلیس که از 28 تا 31 فروردین برگزار می شود را فرصت مناسبی برای آسان سازی مراودات تجاری و اقتصادی کشورهای ایران و گرجستان در سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی دانست.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، نجفی افزود: مناطق آزاد تجاری، صنعتی ایران از قابلیت های ویژه ای در زمینه دسترسی به بازارهای بین المللی، ایجاد قطب های صنعتی صادرات محور و در نهایت برنامه ریزی برای صادرات مجدد برخوردارند و با آسان سازی مراودات، تولید کنندگان، تجار و فعالان اقتصادی هر دو کشور می توانند از این قابلیت ها بهره مند شوند.

وی اظهار کرد: کشور گرجستان جزو کشورهای هدف مناطق آزاد ایران بویژه منطقه آزاد تجاری، صنعتی ارس برای صادرات به شمار می رود و در سال های گذشته همواره بخشی از محصولات تولیدی این مناطق به کشور گرجستان صادر شده است.

نجفی ادامه داد: حمایت موثر از فعالان اقتصادی و ارتقای روز افزون فضای کسب و کار در مناطق آزاد تجاری و صنعتی ایران می تواند بسیاری از تجار گرجستان و کشورهای همسایه را به فعالیت در این مناطق تشویق کند.

وی گفت: منطقه آزاد تجاری، صنعتی ارس با جذب سرمایه های بخش خصوصی، فراهم سازی زیر ساخت های بازرگانی و بهبود فعالیت های گمرکی در ماه های اخیر از مزایایی کم نظیری برای فعالیت تجار و بازرگانان برخوردار است.

نخستین نمایشگاه اختصاصی مناطق آزاد ایران به همت شورای هماهنگی مناطق آزاد ایران و منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس در ساعت 11روز چهارشنبه، 28 فروردین در کاخ ورزش شهر تفلیس گرجستان برپا می شود. /ب

برچسب ها: نمایشگاه ، مناطق ، آزاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.