سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برطبق نتایج مطالعات اخیر؛

روش های درمانی نادرست بر مشکلات ناشی از سل افزوده است

برطبق نتایج مطالعات اخیر، روش های درمانی نادرست بر مشکلات و بار بیماری ناشی از سل در جهان افزوده و هزینه های زیادی را به جوامع مختلف تحمیل کرده است.

احمد سراوانی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در حال حاضر بیماری سل یک مشکل عمده و مهم بهداشتی در جهان محسوب می شود و با وجود روش های کنترلی متعدد و پیشرفت های درمانی در سال های اخیر، همچنان یک بیماری عفونی بسیار شایع در جهان است.

وی با اشاره به مشکلات مختلف ناشی از سل در کشورهای مختلف، تصریح کرد: از جمله این مشکلات ایجاد باسیل های مقاوم به داروهای موجود و افزایش موارد سل فعال است.

سراوانی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها و جوامع درمان سل به طور نامناسب صورت گیرد تاکید کرد: بر طبق نتایج مطالعات اخیر، روش های درمانی نادرست بر مشکلات و بار بیماری ناشی از سل در جهان افزوده و هزینه های زیادی را به جوامع مختلف تحمیل کرده است.

وی یادآور شد: برخی از بیماری ها و نارسایی های مزمن و در واقع همزمانی سل با برخی از بیماری ها نیز نقش مهمی در افزایش مشکلات ناشی از سل و همچنین گسترش این بیماری در مناطقی از جهان داشته است. /ح

برچسب ها: سل ، ریه ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.