سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقض حريم هوايي لبنان از سوي هواپيماهاي جاسوسي رژيم صهيونيستي

دو فروند هواپيماي جاسوسي رژيم اسرائيل با نقض آشکار قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل به حريم هوايي لبنان تجاوز کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي ، بنابر بيانيه اترش لبنان، يک فروند هواپيماي بدون سرنشين رژِيم اسرائيل در ساعت ۸:۰۵ بامداد به وقت محلي روز يکشنبه (۲۵ فروردين ) بر فراز شهرک " علما الشعب " به پرواز در آمد .
اين هواپيماي کنترل از راه دور، پس از پروازهاي جاسوسي بر فراز برخي از مناطق جنوبي لبنان از جمله شهرهاي رياق و بعلبک، حدود ساعت ۵ بعداظهر به وقت محلي از فراز روستاي کفر کيلا در جنوب بيروت، حريم هوايي لبنان را ترک کرد .
عصر همان روز نيز، يک فروند هواپيماي بدون سرنشين اسرائيل بر در ساعت ۱۲: ۱۰ بعداظهر به وقت محلي وارد حريم هوايي لبنان بر فراز روستاي الناقوره شد و بر فراز برخي از مناطق جنوبي لبنان به پرواز درآمد.
اين هواپيماي جاسوسي اسرائيل حدود ساعت ۶:۰۰ بعداظهر به وقت محلي از فراز روستاي راميش حريم هوايي لبنان را ترک کرد.
رژيم اسرائيل تقريبا هر روز حريم هوايي لبنان را نقض و ادعا مي‌کند که اين پروازها با هدف شناسايي صورت مي‌گيرد.
دولت لبنان، جنبش مقاومت حزب‌الله و نيروهاي حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان موسوم به يونيفيل نيز بارها اين پروازها را محکوم کرده‌اند و مي‌گويند اين اقدامات تل آويو، قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل و حق حاکميت بيروت را آشکارا نقض مي‌کند.
قطعنامه ۱۷۰۱ شوراي امنيت سازمان ملل که اجراي آتش بس در پي تهاجم رژيم اسرائيل به لبنان در سال ۲۰۰۶ به واسطه آن محقق شد از اين رژيم مي‌خواهد به حق حاکميت و تماميت ارضي لبنان احترام بگذارد.
لبنان سال ۲۰۰۹ با ارائه شکوائيه‌اي به سازمان ملل بيش از ۷هزار سند در ارتباط با نقض حق حاکميت اين کشور از سوي رژيم اسرائيل ارائه کرد.






تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.