سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در کمتر از سه دقیقه قابل انجام است؛

اندازه گیری نیروی اصطلاک بین الیاف

مبتکران کشورمان دستگاه اندازه گیری نیروی اصطلاک با امکان اندازه گیری برای انواع الیاف طبیعی و مصنوعی را طراحی و تولید کردند.

دکتر شهرام نوروزيه، عضو هیات علمی موسسه تحقیقات پنبه کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: این اختراع با استفاده از یک متد نو و یک ابزار جدید نیروی اصطلاک را روی فتیله اندازه گیری کرده و اثر این نیرو را روی نخ حاصل از این فتیله مطالعه نمایند ،اساس این دستگاه بر اندازه گیری نیروی لازم برای گسیختگی یک فتیله فشرده شده است.

وی گفت: مزیت این روش نسبت به روش های گذشته این است که با اندازه گیری نیروی اصطلاک بین الیاف پنبه در فتیله و تولید نخ از همین فتیله می توان اثر نیروی اصطلاک بین الیاف را در کیفیت نخ تولیدی مورد بررسی و مقایسه قرار داد.

نوروزیه تصریح کرد: یکی از ویژگی های دستگاه اندازه گیری نیروی اصطلاک، امکان اندازه گیری نیروی اصطلاک برای انواع الیاف طبیعی و مصنوعی است.

وی ادامه داد: این دستگاه در مدت کمتر از سه دقیقه اندازه گیری  را انجام می دهد و به دلیل کوچک بودن و سبک بودن آن قابل حمل بوده و می توان از آن به شکل پرتابل در کارخانه جات نخ ریسی در کنار ماشین ریسندگی استفاده کرد، همچنین با افزودن تجهیزات ذخیره سازی داده ها و تجزیه و تحلیل آنها این دستگاه قابلیت استفاده در مراکز تحقیقاتی را نیز خواهد داشت./ح
برچسب ها: اصطلاک ، الیاف ، نخ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.