سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

همایش بین‌المللی باستان‌شناسی در جیرفت برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: همایش بین‌المللی باستان‌شناسی جیرفت با حضور باستان‌شناسان داخلی و خارجی7 و 8 اردیبهشت ماه جاری در جیرفت برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران حسین شمس‌الدینی اظهار داشت: در سال‌های اخیر در حوضه هلیل‌رود جیرفت و جازموریان پژوهش‌های زیادی انجام گرفته است که دستاوردهای مهمی را به دنبال داشته است.

وی به بررسی، بازنگری و تحلیل پژوهش‌های انجام شده این منطقه در این همایش اشاره کرد و افزود: با استفاده از محورها و مباحث مدنظر این همایش، چشم‌انداز و برنامه‌ریزی پژوهش‌های آینده شهرستان جیرفت تعیین می‌شود.

شمس‌الدینی بیان داشت: جیرفت در زمینه‌های فرهنگی و تاریخی دارای ظرفیت‌های زیادی است که می‌تواند در برنامه پایدار و ماندگار توسعه این منطقه کمک شایانی کند.

وی به محورهای همایش بین‌المللی باستان‌شناسی جیرفت اشاره کرد و گفت: پژوهش‌های باستان‌شناسی، گاه‌نگاری جنوب شرق ایران و دانش و فناوری فلز و مس از محورهای این همایش است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خاطرنشان کرد: باستان‌شناسانی معروفی از داخل و خارج کشور مانند کشورهای ژاپن، ایتالیا، فرانسه، آلمان و آمریکا در این همایش بین‌المللی شرکت دارند.

وی عنوان کرد: علاقمندان می‌توانند، چکیده مقالات خود را تا تاریخ 28 فروردین ماه جاری به دبیرخانه همایش (icar.symposium@gmail.com و icar.symposium@ yahoo.com) ارسال کنند.
برچسب ها: کرمان ، جیرفت ، همایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.