سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

اجرای پروژه اتانول سوختی استان چهارمحال و بختیاری توسعه کشاورزی را به همراه دارد

استاندار چهارمحال و بختیاری، با بیان لزوم تعامل دستگاه های ذیربط برای سرعت بخشی در سرمایه گذاری و اجرای پروژه اتانول سوختی گفت: با اجرایی شدن این پروژه، کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری توسعه و رونق می یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد علی اصغر عنابستانی، در نشست کمیته پیگیری طرح های مهم استان چهارمحال و بختیاری افزود: 10 هزار هکتار زمین کشاورزی، با 85 میلیون متر مکعب آب برای تامین 40 تا 50 درصد مواد اولیه این پروژه صنعتی لازم است که با همکاری سازمان جهاد کشاورزی به صورت قطعه قطعه در شهرستان های مختلف استان چهارمحال و بختیاری تامین می شود.

وی اظهار داشت: برای اجرای ساختمان های این پروژه ملی، 150 هکتار زمین لازم است که در منطقه ویژه اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری تامین می شود.

عنابستانی، با بیان اینکه مطالعات لازم برای استفاده از میوه بلوط از جنگل های موجود در استان چهارمحال و بختیاری برای تامین مواد اولیه این پروژه انجام شده است تصریح کرد: بلوط به عنوان مواد اولیه در فاز دوم و توسعه ای این پروژه استفاده می شود و مواد اولیه، سیب زمینی، چغندر قند، ذرت، گندم و کلزا نیز برای تامین مواد اولیه فاز نخست آن، استفاده خواهد شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: از آنجا که اتانول سوختی، آلایندگی ندارد و از نظر زیست محیطی و اقتصادی برای استان چهارمحال و بختیاری توجیه دارد، کمیته ویژه ای برای سرعت بخشی سرمایه گذاری این پروژه تشکیل شده است.

وی یادآور شد: پروژه اتانول سوختی با سرمایه 450 میلیون دلار، اشتغال سه هزار نفر را فراهم می کند، اتانول، سوخت پاک است و تا سال 2050 تا 50 درصد، جایگزین سوخت های فعلی دنیا می شود. /ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.