سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وائل الحلقي بار ديگر خواستار مشارکت تمام طرفها در گفتگوهاي ملي شد

نخست وزير سوريه و رئيس کميته وزارتي گفتگوهاي ملي سوريه بار ديگر درخواست اين کميته را از همه سوري هاي داخل و خارج براي شرکت در گفتگوهاي ملي تکرار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني سوريه ، وائل الحلقي اين درخواست را در ديدار با گروهي از بزرگان و اهالي منطقه وادي بردي مطرح کرد. 
در همين حال بزرگان و اهالي منطقه وادي بردي نيز از نخست وزير و رئيس کميته وزارتي گفتگوهاي ملي سوريه به سبب طرح درخواست خالصانه براي گفتگو و فراهم کردن زمينه مناسب براي آن از طريق اقدامات اداري و قضائي قدرداني کردند. 
انس الطبل گزارشگر اين شبکه در اين باره گفت: کميته وزارتي گفتگوهاي ملي سوريه در چارچوب برنامه سياسي حل بحران سوريه و با توجه به شرايط مناسبي که دولت براي ايجاد فضاي مناسب براي گفتگوهاي ملي به وجود آورده و ضمانت هاي قضايي و اقدامات اداري که براي افراد مايل به ترک سلاح جهت شرکت در گفتگو انجام داده است، با گروهي از بزرگان و اهالي منطقه وادي بردي ديدار کرد. وائل الحلقي نخست وزير سوريه در اين ديدار تاکيد کرد حمايت مردم از وطن نشان دهنده تاريخ کهن سوريه و مردم آن است. 
وي همچنين از برنامه هاي دولت براي حمايت از بخش کشاورزي در ريف دمشق و رونق بخشيدن به گردشگري در اين منطقه و تامين فرصت هاي شغلي براي اهالي اين منطقه و بازگرداندن امنيت و ثبات براي از سرگيري زندگي عادي مردم در اين منطقه و ديگر مناطق سوريه خبر داد. 
نخست وزير سوريه همچنين از همه سوري ها در داخل و خارج خواست به آغوش کشور  بازگردند و در گفتگوهاي ملي و بازسازي کشور شرکت کنند. الحلقي توطئه عليه سوريه را نتيجه موضعگيري هاي ملي و قومي اين کشور و مقابله آن با طرح ها و برنامه هاي صهيونيستي آمريکايي در منطقه دانست و بر توانايي کشورش براي مقابله با همه چالش ها تاکيد کرد. 
يکي از بزرگان وادي بردي گفت: همه ما درباره اصل ثبات، آرامش و بازنگري در اوضاع به توافق رسيديم و ان شاء الله گذشته را پشت سر مي گذاريم. 
يکي ديگر از بزرگان وادي بردي نيز در سخناني از همه کساني که سلاح به دست دارند خواست سلاح خود را زمين بگذارند و با شرکت در گفتگوها خواسته هاي خود را اعلام کنند. 







برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، مذاکره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.