سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حيدرپور در گفتگو باباشگاه خبرنگاران:

اقدام شوراي همکاري خليج فارس سياسي است‌/ مقاومت بالاي نيروگاه بوشهر در مقابل سونامي سنگين

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به مقاومت بالاي نيروگاه اتمي بوشهر در مقابل زلزله و حتي سونامي گفت: شوراي همکاري خليج فارس نبايد در امور داخلي کشور ايران دخالت کند.

عوض حيدرپور در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، به درخواست شوراي همکاري خليج فارس در خصوص بازديد بازرسان بين‌المللي از نيروگاه بوشهر واکنش نشان داد و گفت: درخواست چنين موضوعي توسط شوراي شوراي همکاري خليج فارس دخالت آشکار در امور داخلي ايران است.

وي افزود: نيروگاه اتمي بوشهر براساس استانداردهاي لازم ساخته شده و در مقابل حتي سونامي سنگين يا زلزله 10 ريشتري مقاوم خواهد بود.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خاطر‌نشان کرد: اينکه‌ شوراي همکاري خليج‌ فارس چنين درخواستي داشته باشد، غيرمعقول و غيرمنطقي بوده و علاوه بر دخالت در امور ايران يک عمل جانبدارانه سياسي نيز است.

حيدرپور تاکيد کرد: اين شورا نبايد به خود اجازه دخالت در امور ايران را بدهد.

لازم به ذکر است، در پي وقوع حادثه زلزله در کاکي استان بوشهر، مقامات شورای همکاری خلیج‌ فارس شامل امارات متحده‌ عربی، عربستان، عمان، کویت، قطر و بحرین، در عربستان نشست اضطراری تشکیل دادند تا ریسک ناشی از تشعشعات رادیواکتیو در صورت آسیب‌دیدن راکتور بوشهر در شرایط وقوع زلزله را بررسی کنند.

همچنين شوراي همکاري خليج فارس خواستار آن شده است تا سازمان ملل با اعزام اکيپي وضعيت تشعشع راديواکتيوهاي ناشي از زلزله در نيروگاه بوشهر را بررسي کنند!

اين در حالي است که سازمان بين‌المللي انرژي اتمي پس از وقوع زلزله در استان بوشهر با صدور بيانيه‌اي اعلام کرد نيروگاه اتمي بوشهر هيچ‌گونه خسارتي نديده و همچنين رئيس سازمان انرژي اتمي کشورمان، استاندار و نمايندگان استان بوشهر نيز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران آسيب ديدن نيروگاه اتمي بوشهر بر اثر زلزله اخير را تکذيب و اعلام کردند هيچ‌گونه خسارتي ولو جزئي به نيروگاه اتمي بوشهر وارد نشده است چرا که اين نيروگاه با مرکز زلزله چندصد کيلومتر فاصله دارد.

ناگفته نماند، فاصله نیروگاه اتمی بوشهر با کویت 277 کیلومتر، با بحرین 300 کیلومتر، با شهر بصره در عراق 350 کیلومتر، با دوحه پایتخت قطر 410 کیلومتر، با ابوظبی در امارات متحده عربی 600 کیلوکتر و با ریاض پایتخت عربستان 620 کیلومتر است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: نیروگاه ، اتمی ، بوشهر ، زلزله ، طوفان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.