سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

5 کشته تلفات حمله هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا

حمله هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکا در پاکستان 5 کشته بر جا گذاشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، مقامات امنیتی پاکستان اعلام کردند در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به منطقه ای قبیله ای در شمال غربی این کشور که روز یکشنبه روی داد، دست‌کم چهار نفر کشته شدند .

این حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در شهر داتا خیل در سی و پنج کیلومتری غرب میرانشاه، مرکز منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی، در نزدیکی مرز افغانستان روی داد.

يكي از مردان كشته شده در اثر حمله موشكي از منطقه "داتاهل" در ناحيه ولايت "وزيرستان" شمالي بوده است. آمريكايي ها مدعي شده اند كه وي عضو شبكه "حقاني" از شاخه هاي طالبان افغانستان در كشور پاكستان بوده است كه از سوي دولت آمريكا در فهرست گروههاي تروريستي قرار دارد. 

منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی در شمال غربی پاکستان پایگاهی برای گروه های مختلف ستیزه جو از جمله گروه طالبان، شبکه حقانی و دیگر شورشیان مرتبط با القاعده است که حملاتی فرامرزی را علیه نیروهای تحت امر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان انجام می دهند.

شش فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکا بر فراز این منطقه پرواز می کردند که یکی از آنها دو موشک به سوی مجتمعی در منطقه منظرخیل در شهر داتا خیل شلیک کرد.

این مقام امنیتی پاکستان افزود: این هواپیمای بدون سرنشین آمریکا برای مدتی بر فراز محوطه مجتمعی پرواز می کردند که یکی از آنها هنگام غروب آفتاب دو موشک به سوی این مجتمع شلیک کرد.

وی افزود : در این حمله هوایی دست‌کم چهار جنگجو کشته شدند.

یک مقام امنیتی دیگر در شهر پیشاور در شمال غربی پاکستان این حمله هوایی و شمار تلفات آنرا تایید کرد.

یک شاهد گفت این مجتمع پس از این حمله موشکی آتش گرفت و همه جنازه ها سوخت.

حاجی گلبدین که مغازه داری محلی است به خبرگزاری فرانسه گفت: اجساد جنگجویان به شدت سوخته بود و شناسایی آنها بسیار دشوار بود.

دولت پاکستان به طور علنی از این حملات سری انتقاد کرده و چنین حملاتی را نقض حق حاکمیت این کشور خوانده است اما مقامات آمریکایی معتقدند حملات هواپیماهای بدون سرنشین، سلاحی ضروری در جنگ علیه ستیزه جویان است.

یک فرستاده سازمان ملل متحد ماه گذشته اعلام کرد حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی حق حاکمیت پاکستان را نقض می کند.

بن امرسون گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور مقابله با تروریسم و حقوق بشر در بخشی از تحقیقی در خصوص تلفات افراد غیر نظامی که بر اثر حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی کشته شده اند، به اسلام آباد سفر کرد.

دفتر روزنامه نگاری تحقیقی انگلیس اعلام کرد در حملات هواپیماهای بدون سرنشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مناطق قبیله ای پاکستان بالغ بر سه هزار و پانصد و هفتاد و هفت نفر از سال دو هزار و چهار میلادی کشته شده اند که بالغ بر هشتصد و هشتاد و چهار تن از آنها غیر نظامی بودند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.