سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سیاسی جامعه روحانیت مبارز:

شعار انتخاباتیم در بخش تحول اداری «لطفاً مراجعه نکنید» است

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی گفت: شعار انتخاباتی من در بخش تحول اداری «لطفاً مراجعه نکنید» است که به‌صورت خدمات الکترونیک انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی امروز (26 فروردین 1392) در جمع اقشار مختلف مردم زنجان با انتقاد از ضعف و ناکارآمدی سیستم اداری از یکی از شعارهای انتخاباتی خود سخن به میان آورد و گفت: شعار انتخاباتی من در بخش تحول اداری «لطفاً مراجعه نکنید» است که به‌صورت خدمات الکترونیک انجام می‌شود. با اجرای این سیستم تمام عملیات یک‌جا ثبت‌شده و کوتاهی‌هایی که در ارایه یک خدمت اداری وجود دارد، خودش را نشان می‌دهد. همچنین همه اقدامات اداری و خدمات‌دهی از روی شبکه قابل کنترل است.

قانون، نظم، برنامه و نظارت باید در جامعه حاکم شود


پورمحمدی در سخنان خود ضمن تبیین فرهنگ مراقبت و نظارت گفت: ضعف فرهنگ تذکر، نظارت، مراقبت و بازرسی و نیز ضعف فرهنگ نظم و قانون‌پذیری دو مشکلی است که امروز در جامعه با آن مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: عکس‌العمل‌ها و برخوردها با قانون و نظارت به‌گونه‌ای است که حس می‌شود باری را تحمیل می‌کند.

وی ضرورت استفاده از ابزارها و فناوری‌های نوین در بخش نظارت و قانون‌مداری را یادآور شد و گفت: قانون، نظم، برنامه و نظارت باید در جامعه حاکم شود و این با توجه به پیچیدگی‌های روابط اجتماعی و تعاملات زندگی امروزی، ابزار و روش‌های جدید نیاز دارد.

پورمحمدی در ادامه تشریح ضعف نظارت و کنترل در کشور، یک مثالی در این زمینه آورد و گفت: یکی از مراکزی که نظارت و کنترل در آن‌جا ضعیف است، شرکت‌های خودروسازی داخل کشور است. متأسفانه خودروهای تولیدی این شرکت‌ها از کارخانه بیرون نیامده و گارانتی‌اش تمام نشده، مشکل موتور پیدا می‌کند و تعدادش هم کم نیست. علتش این است که به کنترل و نظارت بها نمی‌دهیم. وی افزود: این موضوع باعث می‌شود نسبت به تولید داخلی بدبینی ایجاد شده و هزینه‌ها نیز بالاتر رود.

پورمحمدی با اشاره به مصوبه‌ای در مجلس که عوارض ورود خودروها را 20 درصد کاهش می‌داد افزود: مجلس یک مصوبه‌ای گذراند که عوارض ورود خودروهای خارجی را 20 درصد کمتر می‌کرد تا خودروهای تولید داخل با قرارگرفتن در شرایط رقابتی کیفیتی بهتر پیدا کنند. اعتراض کردند و گفتند که ورشکست می‌شویم. این‌ها همه متأسفانه حکایت از ضعف سیستم کنترل و نظارت دارد.

پورمحمدی گفت: نظارت باید تبدیل به فرهنگ شده و با اتکا به سیستم و تکنیک از آزاردهندگی آن کم شود.

 پورمحمدی وجود سپاه سلامت و سالم‌سازی فضای اداری را برای فرهنگ‌سازی در بخش نظارت و قانون‌پذیری ضروری دانست و گفت: مجموعه ارکان نظام باید فضایی ایجاد کنند که مدیریت‌ها روان شده و پاسخگویی به‌صورت یک فرهنگ رایج و نقادی به صورت یک حسن در بیاید.

از فرصت‌ها خوب استفاده نکردیم و تحریم‌کنندگان را به طمع انداختیم


وی با بیان این‌که فراهم‌نبودن زیرساخت‌های اقتصادی با شرایطی که درآمدها زیاد شود، به بیماری هلندی تبدیل می‌شود گفت: این طور نیست که پول زیادی همیشه برای ما خوش‌آمد داشته باشد، وقتی بسترها و زیرساخت‌های اقتصادی درست نباشد، پول زیادی دردسر ایجاد می‌کند. پورمحمدی گفت: متأسفانه از فرصت‌ها خوب استفاده نکردیم و تحریم‌کنندگان را به طمع انداختیم.

پورمحمدی در پایان با اشاره به شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: امیدواریم با هوشمندی و انسجام همه‌جانبه با اقتدار و سرافرازی در مقابل دشمنان بایستیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.