سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حاشیه‌نگاری باشگاه خبرنگاران از یک مراسم/

از حرام خواندن سود توسط احمدی نژاد تا چسب دوقلو برای دانشگاه علوم پزشکی ایران

بیمارستان تخصصی سر و گردن محب کوثر امروز با افتتاح رئیس جمهور به فاز اجرایی درآمد و از این پس تهرانی‌ها می‌توانند از امکانات تخصصی و فوق تخصصی بعنوان یک بیمارستان غیرانتفاعی بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، مراسم بهره برداری از فاز نخست بیمارستان محب کوثر امروز صبح رأس ساعت 9 صبح با حضور احمدی نژاد در این بیمارستان برگزار شد.

در آغاز این مراسم نیز محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور با حضور در بیمارستان تخصصی محب کوثر فاز اول این بیمارستان را که شامل 176 تخت در نه طبقه می‌شد توسط وزیر بهداشت و درمان و هیئت امنای این بیمارستان مورد بهره‌برداری قرار داد.

در مراسم سخنرانی این برنامه نیز در ابتدا تعدادی از هیئت امنای این بیمارستان و عضو دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره مسائل مختلف نیز صحبت کرده و دیدگاه‌ها و نظرات خود را در مورد ساخت بیمارستان‌های محب در کشور و همچنین پیشنهادات و انتقادات خود را در حضور رئیس‌جمهور مطرح کردند.

در ابتدا یکی از اعضای هیئت امنای بیمارستان محب کوثر و عضو دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایران توسط احمدی‌نژاد دوباره احیا شد، گفت: احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران توسط دکتر احمدی‌نژاد موجب احیای دل‌های شکسته و قلب‌های ناراحت بوده است. 

این عضو دانشگاه علوم پزشکی با خواندن یک ضرب‌المثل خطاب به احمدی نژاد گفت: آقای رئیس‌جمهور نگذارید که دیگر چنین اتفاقی برای این دانشگاه بیافتد لذا در غیر این صورت این دانشگاه از بین خواهد رفت.

در بین این صحبت‌ها احمدی نژاد خطاب به وی گفت: به هر حال چسب دوقلو هستش که بتوانیم دوباره درستش کنیم.

همچنین در ادامه وی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: ما در عوض ارائه خدمات مردم و گسترش بیمارستان های محب از شما تنها یک خواسته داریم که خرید خدمت ما را به اندازه کشاورزان قبول داشته باشید.

پس از سخنرانی اعضای هیئت امنا نیز طریقت منفرد وزیر بهداشت نیز با بیان اینکه قبل از عید دکتر احمدی نژاد به من موضوع ادغام دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران را به من گفتند بررسی کنیم این اقدام به کجا رسیده است گفت: در اسرع وقت این موضوع را در دستور کار قرار دادیم لذا در اینجا لازم است بگویم ادغام چند سال پیش علوم پزشکی ایران و تهران با یکدیگر که همانند آب و روغن از هم جدا بودند موجب توقف فعالیت های خوب این دانشگاه در طول چند سال اخیر شده بود.

وی افزود: با گزارشی که به دکتر احمدی نژاد دادم ایشان فرمودند تعلل لازم نیست و ما هم اطاعت امر کردیم.

در خاتمه این برنامه نیز احمدی‌نژاد در سخنرانی خود در ابتدا خطاب به انتقادات و پیشنهادات و خواسته‌های اعضای هیئت امنا گفت: با همه این حرفها موافقم. 

وی همچنین در مورد صحبت یکی از این اعضا در مورد افزایش سود بانکی گفت: سود نگویید زیرا این می‌شود ربا که حرام است.  

رئیس‌جمهور تأکید کرد: طبق صحبتی که با اعضای هیئت امنا داشتیم قرار بود بیست بیمارستان محب در سراسر کشور ایجاد شود که از سال 89 تاکنون 2 بیمارستان احداث شده‌اند و بیمارستان سوم نیز تا سه ماه آینده و در تیرماه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی یک قول هم به این اعضا داد و گفت: اگر شما سرعت این ساخت و سازها را افزایش دهید وام 100 میلیاردتومانی شما به 200 میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

احمدی نژاد در مورد سود وام بانکی گفت: با توجه به افزایش 5 درصدی سود بانکی از 12 درصد به 17 درصد در همین جا اعلام می کنم که مابه‌التفاوت را دولت پرداخت خواهد کرد.

گفتنی است، که بیمارستان تخصصی سر و گردن محب کوثر امروز با افتتاح رئیس جمهور به فاز اجرایی درآمد و از این پس تهرانی‌ها می‌توانند از امکانات تخصصی و فوق تخصصی بعنوان یک بیمارستان غیرانتفاعی بهره ببرند.
 

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.