سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غربالگری سلامت ایرانیان از 14 اردیبهشت در سراسر کشور اجرا می شود

سلامت ایرانیان در قالب غربالگری از 14 اردیبهشت در سراسر کشور اجرا می شود


محمد میرزابیگی رئیس کل سازمان نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگارعلمی باشگاه خبرنگاران افزود: اجرای طرح غربالگری فشار خون ، قد و وزن ایرانیان مورد استقبال پرستاران و دانشجویان پرستاری قرار گرفته است و تا کنون در در شهر کاشان و اصفهان بایلوت شده که نتایج بسیار موفقی نیز داشته است.

وی تصریح کرد: مجریان اصلی طرح غربالگری سلامت ایرانیان دانشجویان پرستاری هستند که از طریق 160 دانشکده پرستاری شامل 78 دانشکده پرستاری دانشگاه آزاد و 82 دانشکده پرستاری دانشگاههای دولتی در قالب 33 هزار تیم سه نفره ساماندهی شده اند.

وی گفت: پروتکل سراسری این طرح، فشار خون همه باید از دست راست و بعد ازحدود 5 دقیقه استراحت در محل گرفته شود و در مورد اینکه فشار خون به حالت نشسته یا دراز کشیده گرفته شود نیز در پروتکل کشوی این طرح توضیح داده شده است و تلاش می شود این طرح به صورت یکسان در کشور اجرا شود تا قابلیت قضاوت علمی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: با موافقت معاونت بهداشتی وزارت بهداشت ثبت اطلاعات اولیه سلامت ایراینان در پرونده الکترونیک سلامت نیز به طرح غربالگری فشار خون ، قد و وزن ایرانیان اضافه شد که می تواند پایه اولیه اطلاعات مورد نیاز در برنامه پزشک خانواده و یا همان سلامت خانواده باشد. / ع2

برچسب ها: سلامت ، ایرانیان ، فشار ، خون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.