سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درگیری افسران ارتش آمريکا با زندانيان گوانتانامو

نظامیان آمریکایی بعد از خروج هیئت کمیته بین المللی صلیب سرخ از زندان گوانتانامو به زندانیانی که اعتصاب غذا کرده اند حمله کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری راشا تودی ؛ گاینه چیچکن خبرنگار این شبکه در گزارشی از واشنگتن گفت چند ساعت بعد از خروج هیئت کمیته بین المللی صلیب سرخ از زندان گوانتانامو ماموران زندان به زندانیانی که اعتصاب غذا کرده اند حمله ور و با آنها درگیر شدند. افسران ارتش آمریکا در حمله به زندانیان گوانتانامو تلاش کردند زندانیانی را که اعتصاب غذا کرده اند از بخش های عمومی زندان جمع آوری و در سلول های انفرادی حبس کنند. ماموران در حمله به زندانیان از سلاح های غیرمرگبار استفاده کردند. 

ارتش آمریکا هم در بیانیه ای اعلام کرد ماموران زندان در حمله به زندانیان از گلوله های غیرمرگبار استفاده کرده اند. در این بیانیه گفته شده است زندانیان برای مقابله با ماموران دوربین های مداربسته داخل زندان را پوشاندند. ماموران زندان بعد از درگیری با زندانیان، افرادی را که اعتصاب غذا کرده اند از بخش های عمومی جمع آوری و به سلول های انفرادی منتقل کردند. ارتش آمریکا مدعی است زندانیان گوانتانامو برای مقابله با افسران این زندان از سلاح های دست ساز استفاده کرده اند.

خبرنگار راشاتودی گفت آن چه تاکنون درباره حوادث اخیر در زندان گوانتانامو منتشر شده روایتی است که ارتش آمریکا منتشر کرده است. باید منتظر ماند و سخنان وکلای زندانیان را بعد از دیدار آنها با موکلان خود در این خصوص شنید.گروهی از زندانیان گوانتانامو بیش از دو ماه است که با هدف جلب نظر جامعه جهانی به وضع خود اعتصاب غذا کرده اند. این زندانیان معتقدند دولت آمریکا آنها را فراموش کرده است.

                                       آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: گوانتانامو ، ارتش ، افسر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.