سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلام فیاض استعفا کرد

سلام فیاض نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین به صورت رسمی استعفای خود را به محمود عباس رئیس این تشکیلات تقدیم کرد و عباس استعفاي وی را پذيرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران سلام فیاض نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطینی شامگاه شنبه به طور رسمی استعفای خود را اعلام کرد و عباس نیز استعفای وی و دولتش را پذیرفت.

یک مقام بلندپایه فلسطینی که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد «فیاض شامگاه شنبه حدود نیم ساعت با عباس در مقر تشکیلات خودگردان دیدار و استعفانامه خود را به طور رسمی به وی تسلیم کرد.»

عباس پس از پذیرفتن استعفای فیاض از وی خواست تا زمان تشکیل دولت جدید، امور جاری را انجام دهد و آنها را پیگیری کند.

فیاض شصت و یک ساله، پیش از این گفته بود پس از پنج سال تلاش برای ایجاد یک کشور فلسطینی با حاکمیت مستقل، دیگر فرسوده شده است و قصد دارد از فعالیت های سیاسی کناره گیری کند.

کشورهای غربی پس از به روی کار امدن فیاض در سال دو هزار و هفت به شدت از سیاست های وی حمایت می کردند و بر این باور بودند که او یکی از معدود حامیان تلاش ها برای ایجاد یک کشور فلسطینی مستقل است.

مقام مسئول فلسطینی در ادامه گفت «فیاض اطمینان داده است دیگر در راس دولت باقی نخواهد ماند حتی اگر از او در این مورد درخواست شود.»

فیاض با عباس بر سر استعفای نبیل قسیس وزیر دارایی تشکیلات در دوم مارس اختلاف پیدا کرد. فیاض کناره گیری این وزیر فلسطینی را پذیرفته و عباس آن را رد کرده بود.





تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.