سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتشار اسناد جدید سایت افشاگر ویکی لیکس از اقدامات آمریکا در خارج

سايت ويکي ليکس اسناد جديدي را بنام پرونده کسينجر منتشر کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی دی رییل نیوز ، ویکی لیکس در ادامه اقدامات حیرت آور خود در انتشار تاریخ واقعی در کنفرانسی خبری در واشنگتن اسناد جدیدی را درباره اقدامات آمریکا در خارج از این کشور منتشر کرد.

براساس این گزارش، سخنگوی ایسلندی سایت ویکی لیکس در کنفرانسی خبری در واشنگتن دی سی از انتشار یک ممیز هفت میلیون سند جدید درباره فعالیت های آمریکا در مناطق مختلف دنیا خبر داد. مسئولان سایت ویکی لیکس اسناد جدید را پرونده کسینجر نامگذاری کرده اند.

بخشی از این اسناد پیش از این در آمریکا از طبقه اسناد محرمانه خارج و به آرشیو ملی این کشور واگذار شده اند.

علت نامگذاری این اسناد به نام پرونده کسینجر هم این است که کسینجر یا در تدوین بخشی از این اسناد ارزشمند نقش داشته یا نام وی بنوعی در این اسناد ذکر شده است.

در این اسناد اطلاعات بسیار ارزشمندی درباره تحولات جهان وجود دارد. برای مثال درباره هند به نقش راجیو گاندی نخست وزیر اسبق هند و برادر وی در امضای قرارداد خرید تسلیحات نظامی و دریافت رشوه در این قرارداد اشاره شده است. این همان اتهامی است که در حال حاضر خانواده گاندی در هند با آن مواجه است.

همچنین در بخشی از این اسناد که توسط سفیر آمریکا در عربستان در سال هزار و نهصد و هفتاد و پنج تدوین شده است گفته شده که اسرائیل بزرگ ترین عامل ایجاد صلح در خاورمیانه است. این در حالی است که می دانیم اسرائیل هیچ اقدامی برای صلح انجام نداده و در این سال ها در جنگ های زیادی با اعراب شرکت کرده است.

برچسب ها: اسناد ، ویکی لیکس ، امریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.