سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سياست آزاد حماس در قبال کشورهاي جهان

سخنگوي رسمي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين سياست حماس را در چهار سال آينده تلاش براي نهايي کردن راهبرد ترسيم شده در قضيه فلسطين و پيگيري سياست باز در برخورد با کشورهاي جهان دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري الرساله نت ؛‌ فوزي برهوم اصول حاکم بر حماس را منطبق بر ضوابط نهادي و سازماني و همچنين اصولي دانست که بر اساس اصل مشورت در درون جنبش مشخص مي شود.

برهوم افزود: تصميماتي که در جنبش حماس اتخاذ مي شود مواضع اشخاص نيست بلکه تصميمات سازماني است ولي بايد بدانيم که رهبران جديد جنبش در برابر چالش هاي متعددي قرار دارند، با اين حال، در ادامه حرکت هدف را مد نظر قرار مي دهند.وي درباره خروج برخي چهره هاي قديمي از دفتر سياسي حماس و ورود چهره هاي جديد به کادر رهبري اين جنبش گفت:‌تجديد و نوآوري در هر جنبشي طبيعي است و اميدواريم رهبران جديد حماس در مسائل مرتبط به مردم تصميمات درست و سازنده اي اتخاذ کنند.

وي درباره تمديد رياست خالد مشعل بر دفتر سياسي حماس گفت:‌ انتخاب مجدد ابوالوليد (خالد مشعل) انتخابي کاملا دموکراتيک بود زيرا انتخابات رياست دفتر سياسي با حضور نمايندگان حماس از داخل و خارج و در شفافيتي کامل برگزار شد... البته انتخاب او براي برخي از رهبران فتح ناخوشايند بود به همين دليل سعي دارند در مسير فعاليت دفتر سياسي سنگ اندازي کنند.

فوزي برهوم در ادامه با اشاره به شايعاتي مبني بر اينکه شاخه اي از حماس بر شاخه ديگر پيروز شده است، گفت:‌اين سخن نادرست است، حماس شاخه تندرو و ميانه رو ندارد بلکه همه رهبران حماس به اصول ملي و ‌اخلاقي پايبندند و روابط برادرانه و مستحکمي دارند. چنين شايعاتي تلاش اشغالگران براي ايجاد شکاف دروني در حماس است و در اين راه برخي از رسانه هاي وابسته به جنبش فتح و حتي برخي از کشورهاي منطقه اي و بين المللي فعال هستند با اين حال تلاش ها تاکنون ناکام بوده است.

وي از روابط با گروه هاي مختلف فلسطيني، تقويت مقاومت و تلاش براي شکستن محاصره غزه به عنوان اهداف رهبران جديد حماس ياد کرد و گفت:‌رهبران جديد جنبش برنامه کاري خود براي آينده را ترسيم کردند و هدف اين است که جايگاه اصلي مقاومت به گروه هاي مقاومت بازگردد.سخنگوي حماس افزود: بهترين راهکار براي پايان دادن به مشکلات داخلي در فلسطين توافق گروه هاي مختلف با برنامه هايي است که بتواند اشغالگران را در برابر کار انجام شده قرار دهد.فوزي برهوم افزود:‌ما نمي خواهيم فقط حماس طراح برنامه ها باشد بلکه هدف بايد مقاومت مسلحانه و در ادامه مقاومت مردمي در مقابل اشغالگران باشد تا طرح آزادسازي سرزمين فلسطين محقق شود.

وي رئيس جمهوري آمريکا، مقامات رژيم اشغالگر و رهبران اروپايي را به فشار بر گروههاي فلسطيني با هدف به شکست کشاندن طرح آشتي ملي متهم کرد و به گروههاي فلسطيني هشدار داد بي توجهي به آشتي ملي ممکن است سبب خشم عمومي در فلسطين شود.برهوم درباره مواضع مصر در قضيه فلسطين گفت:‌ مصر پس از انقلاب با مصر قبل از انقلاب تفاوت زيادي دارد زيرا قاهره در حال حاضر در قضيه فلسطين به درستي در کنار ما قرار دارد و ما نيز در مسائل داخلي مصر به همه گروههاي اين کشور نگاهي يکسان داريم.

                               آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: حماس ، برهوم ، فلسطین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.