سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشريه "آسيا تايمز":

تلاش غرب براي تخريب روند مذاکرات با سياه نمايي رسانه اي در مورد مذاكرات هسته اي ايران

"كاوه افراسيابي" تحليلگر مسائل ايران در مقاله جديد خود با اشاره به مذاكرات هسته اي اخير نمايندگان كشورمان و نمايندگان قدرتهاي جهاني به ادامه پروژه "ايران هراسي" از سوي رسانه هاي غربي عليه ايران اشاره كرده و انتقاد خود نسبت به اين موضوع را بيان كرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسيا تايمز ؛ افراسيابي در مقاله اخير خود با اشاره به فرافكني رسانه هاي غربي در مورد مذاكرات هسته اي اخير نمايندگان كشورمان و با نمايندگان قدرتهاي جهاني عضو گروه 1+5 مي افزايد "رسانه هاي غربي پس از پايان دور دوم مذاكرات نمايندگان هسته اي جمهوري اسلامي ايران و قدرتهاي جهاني عمليات تخريبي و تهاجمي خود را عليه ايران آغاز كردند. آنان تلاش نمودند تا اين گونه وانمود سازند كه مسئوليت عدم حصول توافق قطعي در اين دور از مذاكرات بر عهده ايران بوده است. رسانه هاي غربي با تكيه بر اطلاعات بي پايه اي كه آنها را به نقل از به اصطلاح "مقامات ناشناس آمريكايي" بيان مي كردند سعي داشتند روند تخريبي خود عليه  ايران را به پيش ببرند." 

افراسيابي در ادامه با پرده برداري از رفتار كثيف رسانه هاي غربي در قبال مذاكرات هسته اي نمايندگان كشورمان با نمايندگان قدرتهاي جهاني مي افزايد "آنان در اين مسير دو هدف را دنبال مي كنند. نخست آنكه تلاش دارند تا جمهوري اسلامي ايران را با  كره شمالي مقايسه كنند و ديگر آنكه مي خواهند از تهران چهره اي "خشن" و "تهاجمي" به نمايش بگذارند و اين گونه وانمود سازند كه ايران يك "تهديد نظامي" براي جهان محسوب مي شود." 

نويسنده در ادامه به گزارش اخير انديشكده "شوراي آتلانتيك" در مورد ايران اشاره مي كند و مي افزايد "در گزارش جديد انديشكده "ميانه رو" شوراي آتلانتيك تحليلگران اين انديشكده به زمامداران آمريكايي توصيه كرده اند كه ديپلماسي مذاكره رو در رو با ايرانيان را در پيش گيرند. اين پيشنهادي است كه تا حدودي از كليشه هاي معمول مطرح شده از سوي نئومحافظه كاران آمريكايي متفاوت است. كليشه هايي كه براي هيچ ذهن متمدني خوشايند و جذاب نيستند." 

افراسيابي در ادامه به هجمه ساير نشريات آمريكايي از جمله "واشنگتن پست" عليه مذاكرات هسته اي اخير نمايندگان كشورمان با نمايندگان قدرتهاي جهاني مي پردازد و مي نويسد "جاي تعجب ندارد كه اشاره كنيم كه سرمقاله نويسان روزنامه آمريكايي "واشنگتن پست" در مقالات خود همواره از "خط قرمز" كذايي تعيين شده از سوي رژيم صهيونيستي براي برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران حمايت مي كنند. در گزارش هاي آنان هيچ گاه اشاره اي نمي شود كه ايران به انرژي هسته اي به منظور تامين نيازهاي داخلي اش نياز دارد. آنان اين گونه استدلال مي كنند كه اگر تاكتيك رژيم صهيونيستي در مورد برنامه هسته اي ايران كارايي داشت چرا دولت آمريكا از چنين تاكتيكي استفاده نكند و براي ايران "خط قرمز" تعيين نكند (؟!)

 اين راهي است كه از طريق آن مطبوعات آمريكايي خط مشي صهيونيست ها را به افكار عمومي آمريكايي ها ارايه مي كنند. آنان با اين كار سعي دارند تا به آمريكايي ها اين گونه نشان دهند كه برنامه هسته اي ايران بصورت بالقوه شباهت به برنامه اتمي كره شمالي دارد و در اين ميان با گمراه ساختن خوانندگان هيچ اشاره اي به تفاوت هاي اساسي برنامه هسته اي دو كشور ايران و كره شمالي با يكديگر نمي كنند." 

افراسيابي ضمن هشدار به قدرتهاي جهاني در مورد خط مشي "نابخردانه" شان در مورد موضوع برنامه هسته اي كشورمان مي افزايد "ادامه چنين خط مشي غير منطقي اي از سوي كشورهاي غربي خطر افزايش مناقشه را افزايش خواهد داد. تحريم هاي جديدي كه كنگره آمريكا با هدف كاهش امكان دسترسي دولت ايران به منابع مالي بين المللي و بازارهاي جهاني وضع كرده است مشابه تحريم هايي است كه آنها پيش از اين در مورد عراق وضع كردند و برنامه نفت در برابر غذا را مطرح ساختند. ايران نيز در واكنش به ناكارآمدي قدرتهاي جهاني در مذاكرات اخير هسته اي با آن كشور اين هفته خبر افتتاح و بهره برداري از دو معدن جديد اورانيوم و افزايش فعاليت هاي خود در زمينه غني سازي اورانيوم را اعلام كرد. من در گفتگوي با كارشناسان به اين نتيجه رسيده ام و ترديدي ندارم كه ايران دريافته است كه كشورهاي غربي مواضع دوگانه اي را در مذاكرات هسته اي اتخاذ  مي كنند." 

                               آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.