سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيداد تبعيض نژادي در زندانهاي كاليفرنيا

افشاگري انجام شده در يك گزارش جديد از زندانهاي آمريكا نشان مي دهد كه دست كم در پنج زندان ايالتي در آن كشور تفكيك زندانيان بر اساس رنگ پوست آنان انجام مي شود كه خود نشان از وجود نظام "تبعيض نژادي" گسترده در زندانهاي آمريكا دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودي ؛ براساس تحقيقات انجام شده از سوي وب سايت "پروپابليكا" و اسناد دولتي منتشر شده از سوي اين وب سايت زندانهاي "كاليفرنيا" براساس تفكيك "نژادي" زندانيان اداره مي شوند و مسئولين زندان با بهانه جلوگيري از گسترش "درگيري  و خشونت هاي نژادي" و همين طور "سرقت و ضرب و جرح" اين كار را انجام داده اند.

گروههاي مختلف حقوق بشري در آمريكا با انتقاد از اين نظام تبعيض آميز آن را با دوران سياه "برده داري" در آمريكا مقايسه كرده اند. در ادامه اين گزارش آمده است كه در زندانهاي كاليفرنيا حتي لباس زندانيان نيز براساس رنگ پوست و نژاد آنان تقسيم بندي شده است و براي مثال در زندان نوشته شده است "آبي براي سياه پوستان، سفيد براي سفيد پوستان، قرمز، سبز و يا صورتي براي لاتين تبارها و زرد براي ساير نژادها." 

"ربكا اونسون" وكيل آمريكايي با انتقاد از اين وضعيت اظهار داشته كه "گروههاي تبهكار در زندانهاي آمريكا براساس تفكيك نژاد ها بوجود آمده اند و هر نژادي گروه تبهكار مخصوص خود را دارد. عليرغم آنكه مقامات زندان كاليفرنيا اتهام اجراي نظام "تبعيض نژادي" در زندانهاي آن كشور را رد كرده اند اما زندانيان در سال 2011 ميلادي شكايتي را در اين باره تنظيم نمودند.

در اين ميان، "حنيف عبدالله" يكي از زندانيان سياه پوست اظهار داشته است كه وي در زندان از شركت در مراسم مذهبي منع مي شده است و به خدمات درماني كافي و مناسب دسترسي نداشته است. همچنين امكان ملاقات با اعضاي خانواده اش را نداشته است. طبق اين گزارش هم اكنون زندان "كاليفرنيا" آشكارترين نمونه اجراي سياست تبعيض نژادي در زندانهاي آمريكاست. 

                                       آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: تبعیض ، کالیفرنیا ، امریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.