سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /

ساماندهی گردنه پاتاق از در اولویت پروژه های راه کرمانشاه است

وزیر راه و شهرسازی ساماندهی و تعریض گردنه پاتاق از بزرگراه کربلا را اولویت اول پروژه های راه و شهرسازی استان کرمانشاه دانست و گفت: به منظور تسریع در عملیات اجرایی این پروژه از این پس و طبق برنامه زمانبندی و اعلامی از سوی استانداری کرمانشاه این مسیر از 9 شب تا 7 و 30 دقیقه صبح بسته خواهد شد

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، علی نیکزاد در ادامه سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه و در حاشیه بازدید از گردنه پاتاق که یکی از مسیرهای  بزرگراه کربلاست گفت: بزرگراه کربلا به عنوان کریدور غرب کشور هم اکنون در چند قطعه در حال ساماندهی و تعریض است که طبق مشاهدات و بازدید به عمل آمده قطعه اول آسفالت و سایر قطعات نیز در مسیر اجرا قرار دارد.

وی افزود: گردنه پاتاق به عنوان یکی از قطعات این بزرگراه از جمله مسیرهای پرتردد و پرترافیک بزرگراه است که جزو نقاط پرخطر نیز محسوب می شود.

نیکزاد ادامه داد:  کار پیگیری این پروژه از سال گذشته توسط نماینده این منطقه همواره پیگیری شده و در تخصیص اعتبارات به این منطقه برخلاف روند کشوری عمل شده است.

وی تصریح کرد: با وجود تخصیص اعتبارات هم اکنون امکان تسریع در عملیات اجرایی این پروژه وجود ندارد.

وزیر راه موانع بر سر راه پیشرفت فیزیکی پروژه را وجود لوله نفت در مسیر مسیر، آثار تاریخی ثبت شده  و ترانزیت کالا دانست و گفت: هم اکنون به خاطر این موانع تا حدی عملیات اجرایی تعریض گردنه پاتاق به تاخیر افتاده  و در صورت جایگزین کردن مسیر برای عبور کامیونهای نفتکش و تریلرهای مربوط به ترانزیت کالا روند اجرایی پروژه پیگیری و به بهره برداری خواهد رسید.

وی بستن این مسیر از ساعت 9 شب تا 7 و 30 دقیقه صبح را در راستای حفظ میراث، عدم آتش سوزی در مسیر به خاطر وجود لوله نفت و پیگیری و آسیب نرسیدن به ترانزیت کالا اعلام کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در صورتی که مسیر تعیین شده جایگزین به صورت کارشناسی مورد قبول قرار گیرد به زودی شاهد پیشرفت این  پروژه خواهیم شد.

وی بررسی مشکلاتی چون تسهیلات ، آب ، برق ، گاز ، سهم آورده متقاضیان و ... را از جمله موضوعات مورد بحث در زمینه مسکن مهر استان کرمانشاه طی جلسه امروز عنوان کرد.

وی ساماندهی گردنه پاتاق را از اولویت های استان کرمانشاه برشمرد و مدیر کل راه و شهرسازی  استان را ملزم به پیگیری این پروژه و رفع مشکلات و موانع آن کرد.

وزیر راه و شهرسازی عصر امروز طی نشستی با استاندار کرمانشاه، مدیر کل راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان استان به بررسی پروژه های حوزه راه و شهرسازی در استان کرمانشاه خواهد پرداخت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.