سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/سکینه خرمی /فاقد کد/09387354622

معاون تلفیق بودجه ، حقوقی و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی: وزارت برای اتمام طرح های دئر دست اجرا به 700 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

معاون امور مجلس وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت راه وشهر سازی برای اتمام طرح های در دست اجرا در بخش راه به 700 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

 

علیرضامحفوظی معاون تلفیق بودجه ، حقوقی و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی درحاشیه مراسم تودیع و معارفه قائم مقام وزیر و مدیرکل راه شهرسازی خراسان شمالی که روز پنچشنبه برگزار شد، در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، بابیان این مطلب افزود: طرح های در دست اجرا در بخش راه را شامل 50 هزار کیلومتر راه اصلی، روستایی و راه آهن عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در سال جاری میزان اعتبار پیشنهادی در لایحه بودجه دولت برای وزارت راه و شهرسازی در بخش عمرانی 42 هزار میلیارد ریال است که این اعتبار به نسبت نیاز وزارتخانه ناچیز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اکنون وزارت راه و شهرسازی بابت ساخت و سازهای انجام شده در بخش راه و حمل و نقل 42 هزار میلیارد ریال به پیمانکاران بدهکار است که در صورت تخصیص 100 درصدی بودجه راه و شهرسازی، با این بودجه تنها می توان مطالبات پیمانکاران را تسویه کرد.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی برای شبکه راه، راه آهن، فرودگاه و توسعه حمل و نقل سالانه دست کم به 15 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی همچنین یکی از دغدغه ها و مشکلات وزارت راه شهرسازی در سال های گذشته را مسکن عنوان کرد وافزود: خوشبختانه تاکنون در قالب طرح مسکن مهر 300 واحد مسکن مهر داریم که بیش از 50 درصد آن تاکنون تحویل متقاضیان شده است .

محفوظی ، به راه آهن گرگان- بجنورد - مشهد در سفر رهبری اشاره کرد و گفت : موضوع این راه آهن متعلق به ترانزیت راه و شهرسازی کشور می باشد که همواره مورد تاکید و پیگیری های لازم بوده است .

معاون تلفیق بودجه ، حقوقی و امور مجلس وزارت راه و شهرسازی کشور ،بابیان این که یکی از زیرساخت ها و زیربنای توسعه کشور بحث راه در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی کشور است تصریح کرد: برهمین اساس به عنوان یکی از سیاست های این وزارتخانه به دنبال ایجاد صندوق پیشرفته حمل ونقل راه و شهرسازی هستیم .

برچسب ها: راه ، اعتبار ، زیرساخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.