سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

صرفه جويي ۲۴.۲ ميليون متر مكعبي ، در منابع آب زيرزميني آذربايجان شرقي

مديرعامل آب منطقه اي آذربايجان شرقي از صرفه جويي ۲۴.۲ ميليون متر مكعبي در منابع آب زيرزميني اين استان طي ۶ سال اخير از محل مسلوب نمودن چاه هاي غير مجاز توسط اكيپ هاي گشت و كنترل خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، هاشمي با اعلام اين خبر گفت: علي رغم وجود مقاومت متخلفین در حين اجراي احكام و زمانبر بودن فرايند صدور احكام ، در طي ۱۰ ماهه اول سال ۱۳۹۱ ، تعداد ۱۸۰ حلقه چاه غيرمجاز در حال حفر و بهره برداري شناسايي شده و ۷۴ مورد از حفاري هاي غيرمجاز با توقيف دستگاه حفاري جلوگيري شده است.
به گفته وي در اين مدت تعداد ۳۶۰ حلقه چاه غيرمجاز پر و مسلوب المنفعه گشته و از محل پر نمودن چاه هاي غير مجاز به ميزان ۲.۱۸ ميليون متر مكعب در منابع آب زيرزميني صرفه جويي شده است.

وي افزود: لازم به ذكر است طي ۶ سال گذشته تعداد ۵۵۸۰ حلقه چاه غيرمجاز در حال حفر و بهره برداري شناسايي ، ۲۷۷ دستگاه حفاري غيرمجاز توقيف و ۲۰۰۴ حلقه چاه مسلوب المنفعه شده و ميزان ۲۴.۲ ميليون متر مكعب از محل اين عمليات در منابع آب هاي زيرزميني صرفه جويي شده است.

هاشمي در پايان از همكاري هاي تنگاتنگ نيروي انتظامي ، مراجع قضايي استان خصوصا دادستانهای محترم و مديران امور منابع آب شهرستانها در امر خطير مسلوب نمودن و جلوگيري از حفر چاه هاي غير مجاز قدرداني نمود و پيگيري مسائل و مشكلات مربوط به فعاليتهاي اكيپهاي گشت و كنترل از طريق مراجع ذيربط را يكي از راه هاي رفع موانع موجود در اين خصوص برشمرد./ب

برچسب ها: صرفه ، جویی ، منابع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.