سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح ویژه اشتراک پسماند در منطقه 7 اجرا می‌شود

طرح ویژه اشتراک پسماند به منظور ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدا و آموزش شهروندان توسط شهرداری منطقه 7 اجرامی شود.

 
به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران،مناجاتی رئیس اداره بازیافت این منطقه با اعلام این خبر گفت: در مرحله اول این طرح، ابتدا در مراکز در نظر گرفته شده به شهروندان آموزش و به هر واحد کد و کارت اشتراک اعطا می شود.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه شهروندان بر اساس کارت اشتراک و کد خود می توانند با ایستگاههای بازیافت تماس بگیرند  افزود: خودروهای ویژه جمع آوری پسماند خشک با ملودی خاص خود و بر اساس برنامه زمان بندی و تماس شهروندان به مراکز تجاری و مجتمع های مسکونی مورد نظر مراجعه و نسبت به تخلیه مخازن و جمع آوری پسماندها اقدام می کنند.
 
 رئیس اداره بازیافت منطقه 7 افزود: کدها و کارت های اشتراک و مخازن به این مراکز تحویل داده شده است. ضمن اینکه در ادارات و شرکت های خصوصی و مجتمع های بالای 20 واحد نیز برنامه توزیع سطل زباله برای تفکیک زباله از مبدا اجرا می شود.
 
مناجاتی در ادامه از توسعه این طرح در سایر مجتمع های مسکونی منطقه خبر داد و افزود: شهروندان با ارائه کد اشتراک می توانند به اداره بازیافت زنگ بزنند و خواستار جمع آوری زباله هایشان شوند.
 
وی  تاکید کرد: با اجرای  این طرح سعی در آموزش بیشتر مدارس به عنوان مبدا تربیتی برای تفکیک زباله از مبدا را داریم تا بتوانیم تناژ زباله های خشکمان را بالا ببریم که به این منظور گروههای جدیدی برای آموزش بازیافت به بچه ها در مدارس در نظر گرفته شده است.
 
وی تصریح کرد: مقوله بازیافت زباله در جلوگیری از هدر رفتن منابع طبیعی، کاهش مصرف انرژی و کاهش میزان زباله برای کاهش هزینه‌های دفع و تغییر الگوی مصرف و حفظ محیط زیست از اهمیت خاصی برخوردار است.  /ل
برچسب ها: طرح ، ویژه ، اشتراک ، پسماند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.