سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

رونمایی از بزرگترین نماد عاشورایی کشور در مشهد

همزمان با ایام عزاداری دهه فاطمیه از برگترین نماد عاشورایی کشور با عنوان یادمان "پایداری" در میدان امام حسین (ع)مشهد رونمایی شد

به گزارشخبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، هادی مظفری، مدیر امور هنری شهرداری مشهد با اشاره به 3 کتل تعبیه شده در این یادمان گفت: بلندترین کتل با ارتفاعی نزدیک به 15 متر نمادی از امام حسین(ع) است؛ کتل دوم که حدود 12 متر ارتفاع دارد به حضرت اباالفضل(ع) اشاره داشته و سومین کتل نیز نمادی از کوچک‌ترین سرباز حضرت اباعبدالله(ع)، یعنی حضرت علی اصغر(ع) است، این کتل 10 متر ارتفاع دارد.

وی ویژگی‌های فیزیکی این سازه را تشریح و اظهار کرد: یادمان "پایداری" از جنس فلز بوده و یک تن و 700 کیلوگرم وزن دارد.

مظفری با بیان اینکه با رونمایی این یادمان طرح استقبال از بهار 1392 به پایان می‌رسد، اضافه کرد: در سال جاری 350 المان در سطح شهر نصب شد که از این تعداد، 150 المان دائمی خواهد بود.

هادی مظفری در حاشیه مراسم رونمایی از یادمان " پایداری" اظهار کرد: ایجاد نمادها و المان ها یکی از وظایفی است که شهرداری برای خود تعریف کرده و ساخت یادمان "پایداری" نیز در راستای عمل به این وظیفه صورت گرفته است.

مظفری در مورد یادمان "پایداری" خاطرنشان کرد: این صد و بیستمین نمادی است که در آیین استقبال از بهار توسط شهرداری ساخته شده و به جهت ارتباط آن با عاشورا، این المان در میدان امام حسین(ع) ساخته شده است.

شایان ذکر است: استاد حسن ملانوروزی عملیات طراحی و ساخت این المان را بر عهده داشته و استاد علمداری، از سازندگان علم های عزاداری، آن را نقاشی کرده است.

همچنین در این مراسم که توسط معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، مدیر امور هنری شهرداری، سرپرستی شهرداری منطقه 3 و رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای شهر مشهد نیز حضور داشتند، از یادمان "پایداری" رونمایی شد./ب

برچسب ها: نماد ، عاشورایی ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.