سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

ایران به انحصار 3 غول پتروشیمی جهان پایان داد

با تولید 2 محصول استراتژیک، طرح جدید برخی از کشورهای اروپایی برای عدم فروش برخی از محصولات پتروشیمی و توقف صنعت خودروسازی ایران با شکست روبرو شده و برای نخستین بار ایران با شکست انحصار 3 غول اروپایی در تولید دو گرید کمیاب پتروشیمی به خودکفایی رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان،  همزمان با افزایش فشارهای بین‌المللی برخی از کشورهای اروپایی برای کاهش صادرات نفت خام و محصولات پتروشیمی ایران، اخیرا برخی از کشورهای اروپایی توقف صنعت خودروسازی کشور را با عدم عرضه برخی از گریدهای خاص پتروشیمی ویژه صنعت خودروسازی هدف گذاری کرده بودند.

با توافق چند شرکت نفتی و پتروشیمی بزرگ جهان، قرار بود فروش دو گرید خاص و پیجیده پتروشیمی به برخی از خودروسازی‌های ایران متوقف شود و در این صورت تولید خودرو در ایران به دلیل افزایش تامین برخی از قطعات از خارج به شدت کاهش پیدا می‌کرد.

پیگیری‎ اخیرا با مشارکت متخصصان داخلی صنعت پتروشیمی، دو گرید استراتژیک و انحصاری پتروشیمی تولید و به بازارهای داخلی عرضه شده است که با دستیابی ایران به دانش فنی این 2 محصول جدید پتروشیمی، رسما طرح تحریم فروش این محصولات با شکست روبرو شده است.

در حال حاضر طرح تولید نیمه صنعتی گرید ضربه‌پذیر پلی پروپیلن و یک پلی اتیلن سنگین جدید در صنعت پتروشیمی ایران آغاز شده است که با تولید بومی این محصولات امکان تولید باک خودرو و سپر انواع خودرو در داخل ایران فراهم می‌شود.

در شرایط فعلی صنعت پتروشیمی ایران با سابقه حدود 50 سال علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمد ارزی، ماموریت جدیدی به منظور خنثی سازی برخی از تحریم های بین المللی پیدا کرده است و پیش بینی می شود تا پایان برنامه پنجم توسعه و افزایش تنوع تولید محصولات، امکان مقابله با تحریم‌های بیشتر فراهم شود. /ب


برچسب ها: پایان ، انحصار ، پتروشیمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.