سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراض گسترده مردم به سفر جان کري به کره جنوبي

سفر وزیر خارجه امریکا به کره جنوبی به اعتراضاتی دامن زده است که در آن تظاهر کنندگان خشم خود را از سیاست‌های واشنگتن در شبه جزیره کره اعلام کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي ، جان کری روز جمعه  برای مذاکره با یون بیونگ سی، همتای کره‌ای خود وارد کره جنوبی شد تا مراتب حمایت فراوان واشنگتن از متحد نظامی خود را در بحبوحه تنش‌های فزاینده با همسایه شمالی‌اش به سئول ابلاغ کند.
تظاهرکنندگان با تجمع در مقابل ساختمان وزارت خارجه کره جنوبی در سئول بر ضد تمرینات نظامی بین کره جنوبی و امریکا اعتراض کردند و از کری خواستند برای انجام مذاکرات صلح به کره شمالی سفر کند.این فعالان ضد جنگ همچنین خواهان پایان یافتن تحریم‌های کره شمالی شدند.
معترضان، امریکا را در زمینه دامن زدن به تنش‌های ۲ کره مقصر دانستد و ارتش این کشور را به بهره برداری از تنش‌ها در این منطقه متهم کردند.
کری که در یک کنفرانس خبری با همتای کره‌ای خود در سئول صحبت می‌کرد درباره پرتاب احتمالی موشک هسته‌ای به کره شمالی هشدار داد و گفت این اقدام یک خطای بزرگ خواهد بود.
کری افزود :گر کیم جون- یون تصمیم بگیرد یک فروند موشک شلیک کند چه این موشک از دریای ژاپن عبور کند و چه سایر مسیرها، وی در واقع آگاهانه بی‌اعتنایی به کل جامعه بین‌المللی و تعهداتی را که پذیرفته است برخواهد گزید و این یک اقدام تحریک آمیز و نامطلوب است که مردم را در قبال این مساله برمی‌انگیزد.
لفاظي‌هاي نظامي فزاينده در شبه جزيره کره پس از آن افزايش يافت که از بمب‌افکن‌هاي بي-۵۲ و بي-۲ با قابليت حمل کلاهک‌هاي هسته‌اي امريکا در رزمايش‌هاي مشترک نظامي اين کشور با کره جنوبي استفاده شد.
پیونگ یانگ ۹ آوریل از تمامی موسسات، شرکت‌ها و توریست‌های خارجی در کره جنوبی خواست این کشور را ترک کنند و هشدار داد که شبه جزیره کره در آستانه یک جنگ گرماهسته‌ای قرار دارد.
کره شمالي ۳۰ مارس اعلام کرد در وضعيت جنگي با کره جنوبي قرار دارد و هشدار داد که هر گونه اقدام تحريک آميز از سوي سئول يا واشنگتن به آغاز يک جنگ هسته‌اي تمام عيار منجر خواهد شد.








تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.