سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات علیه گوانتانامو در واشنگتن

فعالان ضد گوانتانامو با برگزاری تظاهرات در واشنگتن خواستار تعطیلی این زندان شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، یک زن تظاهرکننده گفت شصت و چهار روز از اعتصاب غذای زندانیان گوانتانامو می گذرد اما دولت اوباما همچنان به وضع آنها بی توجه است و اجازه می دهد بدرفتاری با آنها ادامه پیدا کند. متاسفانه دولت هیچ مسئولیت پذیری در این خصوص ندارد.

مالاچی کیلبراید از جنبش مقاومت مسالمت آمیز هم گفت دولت آمریکا می گوید شمار اعتصاب کنندگان در گوانتانامو بسیار کمتر است اما اکنون شمار اعتصاب کنندگان مهم نیست بلکه مسئله مهم این است که چرا زندانیان اعتصاب غذا کرده اند. آنها به نقطه ناامیدی رسیده اند زیرا می بینند که حبس آنها پایان ندارد و با آنها بدرفتاری می شود و شکنجه می شوند.

جودیث کلی از فعالان ضد شکنجه هم گفت وقتی اوباما پس از به قدرت رسیدن خود اعلام کرد زندان گوانتانامو بسته می شود و دیگر کسی شکنجه نخواهد شد و این وضع برای آمریکا خیلی بد است، همه ما امیدوار شدیم اما این وعده ها هرگز تحقق پیدا نکرد.

دیوید باروز فعال ضد جنگ هم گفت این زندانیان جرمی مرتکب نشده اند و همچنان در زندان هستند به همین علت آنها می خواهند با اعتصاب غذا و مرگ خود را از این وضع برهانند. به نظر من این وضع مایه تاسف و شرمساری برای آمریکاست و از اینکه بگویم یک آمریکایی هستم شرمم می آید.    


برچسب ها: عریقات ، اسرائیل ، فلسطین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.