سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان مشرف:

پاکستان مخفیانه با چند حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا موافقت کرده بود

پرویز مشرف رئیس جمهور سابق پاکستان اذعان کرده است پاکستان مخفیانه با چند حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا موافقت کرده بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، پیش از این مقامات پاکستانی همواره هر گونه توافق با واشنگتن در خصوص به کاری گیری هواپیماهای بدون سرنشین برای هدف قرار دادن مواضع القاعده و طالبان در مناطق قبیله ای در مرز با افغانستان را رد می کردند.

این اعتراف مشرف چند روز پس از آن صورت گرفت که یک روزنامه آمریکایی فاش کرد مقامات پاکستانی از حملات هواپیماهای بدون سرنشین مطلع بودند و به انجام شدن این حملات کمک می کردند اما علنا آنها را انکار می کردند.

مشرف در مصاحبه با شبکه سی ان ان اعلام کرد تنها در چند مورد و آن هم مواردی که هدف کاملا مشخص شده بود و احتمال خسارت مادی کمتر بود با حملات این هواپیماها موافقت می شد.

به گفته وی، این حملات پس از بحث ها بین مقامات نظامی و اطلاعاتی پاکستان ممنوع شد. مردم پاکستان بارها و بارها حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا را تقبیح کرده اند و آن را نقض حق حاکمیت این کشور و عامل صدمه زدن به تلاشهای پاکستان علیه تروریسم می دانند.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.