سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان آمریکا به توانمندی شلیک تسلیحات هسته ای از سوی کره شمالی

اطلاعات جدید آمریکا نشان از نزدیک شدن کره شمالی به توانمندی شلیک تسلیحات هسته ای است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، مقامات کره شمالی هشدار داده اند ممکن است هر آن جنگ آغاز شود. در این شرایط، خبرهای جدیدی منتشر شده است که نشان می دهد باید درباره تهدیدهای کره شمالی بیش از پیش نگران بود زیرا این خبرها حکایت از آن دارد که احتمال خطر حمله هسته ای کره شمالی بیش از حدی است که تصور می شود. براساس این خبر جدید، احتمال دارد کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دستور شلیک موشک را به زودی صادرکند .
کریس لارنس خبرنگار شبکه در این خصوص گفت.. خطر مطرح این است که براساس اطلاعات موجود، این موشکها قادر به حمل تسلیحات هسته ای هستند. مقامات
وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) از اظهارنظر در این خصوص خودداری می کنند. همواره چالش جدی برای کره شمالی این بوده است که سلاح هسته ای بسازد و بتواند آن را روی موشک سوار و شلیک کند. ارزیابی های جدید اطلاعاتی نشان می دهد ظاهرا پیونگ یانگ توانسته است این کار را انجام بدهد. کیم جونگ اون تهدید حمله هسته ای را مطرح کرده است و ارزیابی های اطلاعاتی جدید نیز نشان می دهد احتمالا او قادر است چنین کاری را انجام بدهد. به گفته داگ لامبورن عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کلرادو که سخنانش برگرفته از ارزیابی های اطلاعاتی جدید است، ظاهرا کره شمالی در حال حاضر می تواند با استفاده از موشکهای بالستیک حملات خود را انجام بدهد و این کشور به توان ترکیب کردن این موشکها با تسلیحات هسته ای برای شلیک جنگ افزارهای هسته ای نزدیک شده است. به گفته لامبورن ، کره شمالی به توانی دست پیدا می کند که این تسلیحات هسته ای را آنقدر کوچک می کند که بتواند روی موشکها سوار کند و اطلاعات وزارت دفاع آمریکا حاکی از آن است که کره شمالی می تواند این کار را انجام بدهد. این خبرها درحالی منتشر می شود که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به صورت علنی از کره شمالی خواسته است از رویکرد خصمانه اش دست بکشد و از تنشها بکاهد و باعث بروز جنگ در شبه جزیره کره نشود. اگر این خبر درست باشد، ابعاد جدیدی برای تهدیدهای اخیر کره شمالی مطرح می شود. مقامات آمریکا معتقدند کره شمالی دست کم یک موشک موسودون را برای شلیک آماده کرده است. البته پس از آنکه این موشک بلند شده و آماده شلیک شده بود روز سه شنبه باردیگر پایین آورده شد. اما مقامات آمریکایی نمی دانند که رهبر کره شمالی به دنبال چیست و آیا فضا را آزمایش می کند یا واقعا برای شلیک آماده می شود.
به گفته ژنرال جیمز کلاپر رئیس شورای اطلاعات ملی آمریکا، رهبر کره شمالی می خواهد آمریکا او را به رسمیت بشناسد و در مقام قدرت هسته ای جایگاهش در عرصه بین المللی شناخته شود. به گفته مقامات پنتاگون، داگ لامبورن بخش غیرمحرمانه ای از یک سند محرمانه را درباره توان هسته ای و موشکی کره شمالی منتشر کرده است. به گفته یکی از مقامات مطلع پنتاگون، هنوز کره شمالی توان موشکی قادر به حمل تسلیحات هسته ای ندارد.

برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، کره ، شمالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.