سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واعظ آشتیانی:

فیفا مافیایی اداره می شود/ حذف دایی از کمیته فنی فیفا به خاطر مسایل غیر ورزشی است

مدیر عامل سابق باشگاه استقلال گفت: فیفا با تمام فدراسیون های جهانی در رشته های دیگر متفاوت است و مافیایی اداره می شود.

امیررضا واعظ آشتیانی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) با تمام فدراسیون ها در رشته های دیگر متفاوت است و می توانیم بگوییم که یک حالت مافیایی دارد. 

الان می بینیم که سپ بلاتر سالیان سال است که رئیس فیفا است و در یوفا هم شخص مورد نظرشان را انتخاب می کنند و در قاره های دیگر هم همینطور است و حتی بن همام هم به دلیل لابی های اقتصادی چنین جایگاهی را در فوتبال آسیا به دست آورد و رئیس کنفدراسیون قاره شد. 

وی افزود: لابی ها در فیفا یا اقتصادی است یا مافیایی غیر ورزشی، علی دایی درست است که به قول خودش به دلیل عدم حضورش در جلسات فیفا نامش از کمیته فنی فیفا حذف شده اما اگر حتی حضور او در جلسات فیفا مستمر بود هم برنامه داشتند که تغییراتی را در فیفا ایجاد کنند که این کار را هم کردند. 

خوشبختانه این است که فکر کنیم و بگوییم که دایی را به دلیل عدم حضورش در جلسات فیفا از کمیته فنی فیفا حذف کرده اند اما واقعیت این نیست. 

مدیر عامل سابق استقلال اظهار داشت: همانطور که مارتینتی سالیان سال رئیس فیلا بود و فدراسیون جهانی کشتی مافیایی اداره می شد، الان هم فیفا همینطور مافیایی اداره می شود و دموکراسی در آن نیست اما آنها اینقدر برنامه دارند و کارشان را بلدند که به کارشان رنگ و لعاب دموکراسی می دهند در صورتی که به هیچ وجه چنین چیزی نیست و تصمیمات آنها مافیایی و غیر ورزشی است. 

وی در مورد دلیل حذف علی دایی از کمیته فنی فیفا گفت: تصور و برداشت من این است که مشکلات غیر ورزشی که میان ایران و برخی کشورهای اروپایی است را در مسایل ورزشی گسترش می دهد و در هر مجمع بین المللی که یک ایرانی هست، او را حذف می کنند چرا که امروز ورزش در دنیا فقط و فقط اقتصاد و فرهنگ نیست بلکه ورزش با دیگر مسایل دنیا آمیخته شده است. 

واعظ آشتیانی در پایان گفت: حضور دایی در کمیته فنی فیفا در فوتبال ایران بی تأثیر نبود اما تأثیر آنچنانی هم نداشت که بتواند تحولی در فوتبال کشورمان ایجاد کند چرا که وی یکی از اعضای کمیته فنی بود و نقش تأثیرگذار آنچنانی نمی توانست داشته باشد. عضو یک کمیته بودن در فیفا، در فوتبال یک مملکت تأثیر دارد اما تحولی نمی تواند ایجاد کند. اگر دایی رئیس کمیته فنی فیفا بود، شرایط فرق می کرد چون تأثیرگذاری بیشتری نسبت به زمانی دارد که وی عضو کمیته فنی فیفا بودند./مح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
محمدجوادازفارس
۱۱:۳۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۲
حذف دایی ازکمیته فنی فیفا چیزی از ارزشهایش در ذهن وقلبمان کم نمی کند وهمانطور که خواندید این تصمیمات برپایه سیاست است