سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرقت اطلاعات دیگران در اینترنت

رییس پلیس فتای استان کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی فردی که با گشت زنی در شبکه های اجتماعی اطلاعات کاربران را سرقت و از آنها سوءاستفاده می کرد خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران  سرهنگ مرتضویان  گفت: بدنبال شکایت خانمی مبنی بر هتک حرمت وی در فضای مجازی، ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند.
وی ادامه داد: بنابر اظهارات شاکیه و بررسی های اولیه مشخص شد فردی ناشناس با ایجاد صفحه ای جعلی در یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی و درج مطالبی کذب علیه این خانم در فضای مجازی کرده است.
سرهنگ مرتضویان افزود: طی بررسی و تحقیقات فنی متهم با هویت معلوم شناسایی و به این پلیس احضار شد، وی در ابتدا موضوع را انکار که در ادامه پس از رویت مستندات موجود به جرم خود اعتراف کرد.
رییس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نشر اکاذیب علیه دیگران و ارسال پیام های حاوی مطالب غیراخلاقی و تهدیدآمیز برای افراد یا سازمان ها از دید قانون جرم تلقی شده و پلیس فتا با عاملان آنان برخورد قانونی خواهد داشت.
وی همچنین به کاربران هشدار داد: به هیچ عنوان اطلاعات شخصی و عکس و فیلم های خود را در سایت های اینترنتی به اشتراک نگذاشته و نسبت به تنظیم محرمانگی اطلاعات خود هوشیار باشید و توجه داشته باشید که افراد در فضای مجازی به راحتی می توانند تغییر هویت دهند لذا به راحتی به دیگران اعتماد نکرده و اطلاعات خصوصی خود را در اختیارشان قرار ندهید./ف

برچسب ها: سرقت ، اطلاعات ، اینترنت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.