سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

نخستین برداشت ماهی قزل‌آلای پرورشی از دریای مازندران

نخستین برداشت ماهی قزل‌آلای پرورشی مازندران از قفس‌های دریایی در کلارآباد با حضور مسئولان کشوری و استانی انجام و به بازار عرضه شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران رئیس سازمان شیلات ایران در این مراسم گفت: شیلات از توسعه سرمایه‌گذاری در آبزی‌پروری در منابع آب‌های داخلی و نیز پرورش ماهی در قفس‌های دریایی حمایت می‌کند.

رازقی با اعلام اینکه در برنامه چهارم توسعه میزان تولید آبزیان 663 هزار تن بوده افزود: این میزان تولید پارسال به 850 هزار تن رسید که رشد بالای 15 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به ظرفیت و جایگاه بالا و ممتاز شیلات مازندران در فعالیت‌های آبزی‌پروری کشور، به رشد 14.6 درصدی صادرات محصولات شیلاتی به خارج کشور از جمله خاویار پرورشی و گوشت ماهیان خاویاری پارسال اشاره و تصریح کرد: افق استان مازندران برای سرمایه‌گذاری فعالیت‌های آبزی‌پروری و نیز تولید آبزیان روشن و امیدبخش است.

استاندار مازندران نیز در این مراسم گفت:از ظرفیت‌های بالای استان مازندران،آبزی‌پروری است که دریای مازندران یک ذخیره ارزشمند در این راستا محسوب می‌شود.

طاهایی با اشاره به اینکه پرورش قزل‌آلا در قفس دریایی برای نخستین بار در کشور صورت گرفته افزود : این فرصت باید از سوی رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی معرفی شود تا موجبات شکوفایی این فعالیت در گستره دریای مازندران فراهم آید.

وی تصریح کرد : مجموعه تولیدات شیلاتی استان پارسال از مرز 85 هزار تن گذشت و از این میان بیش از 63 هزار تن، ماهی پرورشی بوده است.

استاندار مازندران گفت:مازندران تولید حدود 20 درصد آبزیان کشور را به خود اختصاص داده که مقام نخست را در این زمینه دارا است.

طاهایی با اشاره به اینکه دولت برنامه‌هایی را به منظور حمایت از فعالیت‌های آبزی‌پروری در دست اقدام دارد، افزود:تاکنون حدود 45 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار واحدهای آبزی پروری قرار گرفته است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.