سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

تلفیق ورزش با علم و معنویت، موجبات شکل گیری حماسه های ورزشی در کشور را ایجاد می کند

طی مراسمی با حضور وزرای ورزش و جوانان و علوم، تحقیقات و فناوری، کلنگ احداث نخستین دانشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی کشور در مشهد به زمین زده شد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری خراسان رضوی در این مراسم، با بیان اینکه تلفیق ورزش با علم و معنویت، موجبات شکل گیری حماسه های ورزشی در کشور را ایجاد می کند، اظهار امیدواری کرد: با ایجاد دانشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی کشور در مشهد، روند تحقق این آرمان سرعت گیرد.

علي اصغر رشید افزود: باید با همکاری مسوولان ملی و استانی این مطالبه ورزش کشور كه بسترهای لازم جهت همگانی کردن موضوع ورزش در جامعه را فراهم می کند، به سر منزل مقصود برسانیم.

رشید در ادامه، عنوان کرد: دانشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی کشور در مشهد، براساس ظرفیت ها و تفاهمات سه جانبه وزارت ورزش و جوانان، علوم، تحقیقات و فناوری و استانداری خراسان رضوی احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: تامین بودجه احداث این دانشگاه به عهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مسایل مربوط به امور داخلي استان را نیز استانداری خراسان رضوی پیگیری خواهد کرد.

در این مراسم، وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: احداث نخستین دانشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی کشور در مشهد، از اقدامات بسیار مهم و به یاد ماندنی دولت دهم است.

محمد عباسی گفت: باید از ظرفیت های دانشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی برای توسعه علمی و تخصصی ورزش و تقویت بنیه علمی ورزشکاران کشور استفاده مناسب شود.

وی افزایش سطح معنوی، علمی و فرهنگی ورزش کشور را رویکرد مهم وزارت ورزش و جوانان دانست و افزود: این دانشگاه از ظرفیت بسیاری برای نیل به این رویکرد برخوردار است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم، اظهار کرد: دانشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در قالب رشته ها و دانشکده های صنعت و فناوری ورزشی، علوم کاربردی ورزشی، مربی گری، داوری و طب ورزشی، علوم تکامل ورزش، علوم انسانی و جامعه شناسی و حقوق ورزشی فعالیت خواهد داشت.

کامران دانشجو با بیان اینکه ساختمان مرکزی این دانشگاه در مشهد و شعبات آن در استان های مختلف کشور دایر می شود، گفت: در راستای سیاست دولت مبنی بر تمرکز زدایی از تهران و به دنبال انتقال پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در سال گذشته به مشهد، دانشگاه مذکور در مشهد احداث می شود.

گفتنی ست این دانشگاه در زمینی به وسعت 50 هکتار در مدت زمان سه سال احداث و به بهره برداری می‌رسد.

برچسب ها: کلنگ ، احداث ، نخستین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.