سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

موقعیت منحصر به فرد آذربایجان شرقی بهترین عنصر برای توسعه است

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی و استراتژیک آذربایجان شرقی بهترین و مطلوب ترین عنصر و عامل برای شتاب بخشی به توسعه همه جانبه استان است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،مهدی دواتگری روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران افزود: باید از چنین موقعیت هایی همچون همسایگی با چند کشور در کنار زیرساخت های اقتصادی مناسب، دانش فنی، نیروهای انسانی مجرب، ذخایر معدنی سرشار و دسترسی به بازارهای منطقه برای توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه به بهترین شکل ممکن بهره جست.

وی گفت: در این راستا تعامل و هماهنگی بین نمایندگان استان در مجلس و مدیران اجرایی لازم و ضروری است تا طرح ها و پروژه های کلان برای توسعه اقتصادی و صنعتی استان تعریف و پیگیری شود.

دواتگری از تنزل جایگاه صنعتی آذربایجان شرقی طی سه دهه اخیر ابراز تاسف کرد و با اشاره به آمارهای نتایج اجرای برنامه چهارم توسعه کشور، اظهارکرد: در این آمار رتبه آذربایجان شرقی از نظر تعداد طرح های صنعتی راه اندازی شده طی این مدت 22 است که جایگاهی تاسف آور است.

وی ادامه داد: این در حالی است که آذربایجان شرقی طی همین مدت به لحاظ تقاضا برای تاسیس واحدهای صنعتی رتبه دوم کشور را در اختیار داشت.

دواتگری گفت: براساس همین آمار آذربایجان شرقی در زمینه تعداد پروانه های بهره برداری نیز جایگاه پنجم را در میان استان های مختلف دارد.

وی عمده ترین دلیل این وضعیت را وجود مراجع مختلف تصمیم گیر، فقدان همکاری بانک ها و مشکلات صادراتی اعلام کرد.

وی تعامل نمایندگان مجلس شورای اسلامی از حوزه های مختلف انتخابیه آذربایجان شرقی با یکدیگر را مورد تاکید قرار داد و نقش چنین تعامل و همکاری در توسعه شتاب بخش استان را تعیین کننده دانست.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر درمجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان آذربایجان شرقی درمجلس در کنار پیگیری مسایل و مشکلات مختلف حوزه های انتخابیه خود باید در جهت ارتقای جایگاه اقتصادی و صنعتی استان نیز کوشا باشند./ک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.