سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعطاء جايزه در يک دانشگاه يهودي به کارتر جنجال برانگيز شد

اعطاء جايزه به جيمي کارتر رئيس جمهور سابق آمريکا و از منتقدان هميشگي اسرائيل در يک دانشگاه يهودي در روز چهارشنبه جنجال برانگيز شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل يو اس اي تودي ،‌ اين جايزه در مراسمي در مدرسه عالي حقوق کاردوزو که بخشي از دانشگاه يشيوا است، براي حل و فصل منازعات به کارتر اعطا شد اما واکنش شديد محصلان سابق را برانگيخت که از فارغ التحصيلان خواستند از کمک به اين دانشکده خودداري کنند.
کارتر جايزه حمايت بين المللي از صلح را از نشريه دانشجويي حل و فصل منازعات دريافت کرد. اين نشريه ميانجيگري کارتر را در قرارداد صلح هزار و نهصد و هفتاد و نه بين اسرائيل و مصر و پيمان تسليحات هسته اي سالت دو با اتحاديه شوروي سابق علت اعطاء اين جايزه ذکر کرد. کارتر در سال 2002جايزه صلح نوبل را دريافت کرده بود.
اما انتقاد کارتر از اسرائيل به علت  صدور مجوز شهرک سازي در کرانه باختري و ملاقاتهاي وي گروه فلسطيني حماس و نيز انتشار کتاب وي با عنوان فلسطين: صلح نه نژادپرستي در سال 2006 خشم حاميان اسرائيل را برانگيخته است.
سال گذشته کارتر گفت، بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل به راه حل مبتني بر دو کشور براي حل مناقشه با فلسطينيان پايبند نيست. اين برخلاف موضع رسمي نتانياهو است.
منقدان کارتر در اعتراض به اعطاء جايزه به وي با انتشار مطلبي در يک پايگاه اينترنتي گرايشات ضد اسرائيلي سابقه دار وي را برجسته ساختند.
همچنين آلن درشوويتز استاد دانشکده حقوق هاروارد پيشنهاد داد با کارتر در مورد سابقه اش در زمينه حقوق بشر مناظره کند.






برچسب ها: بین الملل ، کارتر ، جایزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.