سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره جنوبي ؛

کره شمالي براي گمراه کردن دستگاه هاي اطلاعاتي خارجي تلاش مي کند

خبرگزاري يونهاپ کره جنوبي روز پنجشنبه اعلام کرد کره شمالي ظاهرا براي ايجاد اختلال در جمع آوري اطلاعات توسط دستگاههاي اطلاعاتي خارجي در آستانه پرتاب موشکي احتمالي خود، موشک هاي چندکلاهکه خود را بارها جابجا کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ، خبرگزاري يونهاپ با استناد به اطلاعات بدست آمده اعلام کرد کره شمالي دو موشک ميان برد موسودان را بارها از انبار مهمات خارج و به ساحل شرقي خود منتقل کرده و دوباره وارد انبار کرده است.
در عين حال، دست کم پنج تجهيزات موشک انداز سيار نيز شناسايي شده است که بارها در مواضعي مستقر و سپس جابجا شده اند. 
يک منبع اطلاعاتي به خبرگزاري يونهاپ گفت :  نشانه هايي وجود دارد که حاکي است کره شمالي ممکن است موشک هاي موسودان را به زودي شليک کند. اما کره شمالي بارها موشک هاي خود را از انبار خارج و دوباره داخل انبار کرده است؛ اقدامي که بايد از نزديک رصد شود.
يک منبع ديگر گفت پيونگ يانگ اميدوار است با اين اقدام، گردآورندگان اطلاعاتي کره جنوبي و آمريکا را که از روز چهارشنبه به حالت آماده باش کامل نظارتي درآمده اند، " خسته " کند. 
بر اساس گزارش ها، موشک هاي ميان برد مزبور، موشک هاي مدل موسودان با برد بيش از چهار هزار کيلومتر هستند که آزمايش نشده اند. 
اين موشک ها قابليت حمله به هر هدفي را در کره جنوبي و ژاپن، و احتمالا حتي پايگاههاي نظامي آمريکا در جزيره گوام واقع در اقيانوس آرام دارند.
کره شمالي در گذشته مهارت خود را در ايجاد اختلال در فعاليت هاي نظارتي دستگاههاي اطلاعاتي خارجي ثابت کرده است. 
پيش از پرتاب موشکي کره شمالي در ماه دسامبر تصاوير ماهواره اي نشان داد فعاليت هاي کره شمالي براي چنين پرتابي کاهش يافته است. اما در نهايت چند ساعت پس از گزارش هاي پياپي رسانه هاي کره جنوبي مبني بر اينکه اين پرتاب تا مدت طولاني به تاخير افتاده است، کره شمالي موشک دور برد مزبور را شليک کرد. رسانه هاي کره جنوبي اين گزارش را در پي بررسي تصاوير ماهواره اي توسط سازمان هاي دولتي ذيربط منتشر کرده بودند. 
خبرگزاري يونهاپ به نقل از مقامات نظامي اعلام کرده بود همه قطعات موشک سه مرحله اي اونها- سه از سکوي پرتاب موشک برداشته و براي تعمير به کارخانه مونتاژ در نزديکي محل پرتاب موشک منتقل شده است. 
رسانه هاي مختلف ژاپني روز پنجشنبه اعلام کردند مقامات دفاعي اين کشور تاييد کرده اند دست کم يکي از موشک اندازهاي سيار کره شمالي براي پرتاب موشک آماده شده و در وضعيت پرتاب قرار گرفته است. 
همچنين بر اساس گزارش ها، احتمال دارد چنين اقداماتي تلاش هاي عمدي کره شمالي براي گيج کردن دستگاههاي اطلاعاتي باشد و الزاما به اين معنا نيست که کره شمالي به زودي پرتاب موشکي را انجام مي دهد. 
سخنگوي وزارت دفاع ژاپن از پاسخ دادن به سوال خبرگزاري فرانسه در اين باره خودداري کرد و گفت نمي خواهد اطلاعات محرمانه مربوط به توانمنديهاي جمع آوري اطلاعات را به خطر اندازد. 
يوشيهيکو سوگا، سخنگوي دولت ژاپن در پاسخ به سوالات درباره گزارشهاي منتشر شده گفت  دولت هر کاري که در توان دارد براي  حفاظت از جان و امنيت مردم ژاپن انجام مي دهد.
وي گفت :  ما از همه اطلاعات مطلع هستيم. ما اطلاعات خود را با کره جنوبي و آمريکا در ميان مي گذاريم.







برچسب ها: بین الملل ، کره ، شمالی ، جنوبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.