سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

باور ما در سال 91 ايجاد نگاه برنامه محور برای پيشرفت ورزش و جوانان خراسان رضوی بود

مديركل ورزش و جوانان خراسان رضوي گفت: مجموعه این نهاد در سال 91 با هدف بازگرداندن ورزش استان به جايگاه واقعي خود و ايجاد نگاه برنامه‌محور و علمي برای پیشرفت استان تلاش كرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، سيدعلي‌اكبر هاشمي‌جواهري اظهار کرد : این اداره كل با رصد مسائل ورزش و جوانان استان و توجه به فرمايشات رهبر فرزانه انقلاب، سعي و تلاش خود را از ابتداي سال گذشته آغاز كرد و با توجه به دشواري‌هاي موجود به موفقيت هاي چشمگيري نيز دست يافت.

وی افزود: ورزشكاران خراسان رضوي با تلاش و همت خود در سال گذشته با كسب 38 مدال رنگارنگ در رقابت هاي آسيايي، 25 مدال در رقابت هاي جهاني، افتخارات ارزشمندي را براي ورزش استان به ارمغان آوردند و با كسب 824 مدال رنگارنگ در رقابت هاي مختلف كشوري از جايگاه خوبي در كشور برخوردار شدند.
مديركل ورزش و جوانان خراسان رضوي با اشاره به رشد 10% فعاليت هاي ورزشي استان در بخش همگاني در سال 91 نسبت به سال قبل، عنوان كرد: اميدواريم فعاليت هاي اندك اين مجموعه بتواند سهمي در ارتقاء سطح ورزش استان در دو بعد همگاني و قهرماني و بهبود اعتقاد، ‌اخلاق و رفتار جوانان خراسان رضوي داشته باشد.
هاشمي‌جواهري ادامه داد: در حوزه آموزش نيز مربيان و داوران زيادي با برگزاري دوره‌هاي مختلف و اعزام به كلاس‌هاي آموزشي با آخرين روش های روز دنيا آشنا شدند و در سال جديد در خدمت ورزشكاران خراسان رضوي خواهند بود.
وي با اشاره به ايجاد مركز آموزش علمي كاربردي ورزش و جوانان خراسان رضوي در سال گذشته عنوان كرد: اين دانشگاه نيز با هدف پرداختن تخصصي به رشته‌هاي ورزشي ايجاد شد كه هم‌اكنون با حدود 150 دانشجو مرد و زن در چهار رشته تحصيلي به فعاليت خود ادامه مي‌دهد كه در آينده رشته‌هاي بيشتري به آن اضافه خواهد شد.
مديركل ورزش و جوانان خراسان رضوي با يبان اينكه تا سال 91 در 996 مكان ورزشي در بخش هاي خصوصي و اماكن متعلق به ارگان هاي دولتي و وزارت ورزش و جوانان در سطح استان خدمات مختلف ورزشي به مردم ارائه شده است، بیان كرد: در حال حاضر نيز 254 پروژه ورزشي متعلق به وزارت ورزش و جوانان در حوزه‌هاي شهري و روستايي به صورت روباز و سرپوشيده در دست اجرا است.
وي با اشاره به تلاش هاي اداره كل ورزش و جوانان خراسان رضوی در حوزه فرهنگي و امور جوانان، گفت: طراحي ساز و كار مناسب با تدبير جمعي از اولويت هاي اين اداره در اين حوزه بوده است كه منتج به تشكيل شوراي راهبردي متشكل از كارشناسان و اساتيد با تجربه و اتاق‌هاي فكر فعال گرديد كه كمك شاياني به تدبير امور جوانان در استان نمود.
هاشمی جواهری ادامه داد: در اين بخش با برگزاري جشنواره‌ها و همايش‌ها، نشستها، مسابقات و نمايشگاه‌هاي مختلف در حوزه ازدواج و خانواده، مشاركت، هويت و اوقات فراغت در جهت توسعه و ارتقاء مشاركت جوانان، تقويت هويت ديني و فرهنگي و ايجاد الگوهاي مناسب زندگي و خانواده اقدامات خوبي انجام شد./س


برچسب ها: پیشرفت ، ورزش ، جوانان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.