سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگاهی دوباره به مرموزترین علت بیماری قلب و عروق

فشار خون بالا مرموزترین بیماری قلب و عروق است که باید آن را جدی گرفت.

دکتر امیر فرجام فاضلی فر، فلوشیب الکتروفیزیولوژی قلب و دانشیار دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  فشار خون بالا یکی از مهم ترین بیماری های جوامع امروزی به خصوص جوامع صنعتی و مدرن است.

وی تصریح کرد: این بیماری که به عنوان روباه بیماری ها شناخته شده به جهت رفتار موذیانه خود می تواند عوارض جبران ناپذیری را برای بیماران ایجاد کند.

وي  متذکر شد: تشخیص درمان مناسب و کامل این بیماری باید مد نظر بیماران باشد و سن شروع این بیماری می تواند از دوران کودکی نیز آغاز شود اما به طور معمول انواع اولیه یا ارثی آن پس از بیست سالگی تشخیص داده می شود.

وی خاطر نشان کرد: باید توجه داشت که جدای از انواع ارثی آن، بیماری های  غدد درون ریز، بیماری های کلیوی و اختلالات عروقی می توانند به پرفشار خونی منجر شوند.

این متخصص تاکید کرد: علائمی نظیر سردردهای صبحگاهی،خستگی های زودرس فعالیتی، تنگی نفس به هنگام فعالیت و یا دردهای قفسه صدری می توانند از جمله علائم پرفشاری خون باشد.

فاصلی فر گفت: هر نوع فشار خون سیستولیک بیشتر از صد و چهل میلیمتر جیوه و فشار خون دیاستولیک بیشتر از   90 میلیمتر جیوه باید به عنوان فشار خون بالا تلقی شده و اقدامات درمانی اعم از اصلاح رژیم غذایی، افزایش فعالیت بدنی، ترک سیگار، اصلاح وزن بدن و مصرف داروهای مرتبط با آن مد نظر قرار بگیرد.

وی متذکر شد: چنانچه عوامل خطر نظیر دیابت، بیماری عروق قلب و کلیوی وجود داشته باشد بسته به نظر پزشک معالج ممکن است درمان دارویی پرفشاری خون زودتر شروع شود./ح
برچسب ها: قلب ، فشارخون ، سکته
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.