سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پي بالا گرفتن تنش ها ؛

آزمايش سيستم هشدار فوق العاده در جزيره گوآم

پس از هشدار کره شمالي مبني بر اينکه گوآم هدف احتمالي حمله موشکي پيونگ يانگ خواهد بود، اين جزيره روز پنجشنبه سطح تهديد رسمي خود را افزايش داد و سيستم هشدار فوق العاده خود را آزمايش کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ،‌ در حالي که پيش بيني مي شود آزمايش موشکي کره شمالي در هر زماني انجام شود، مقامات اعلام کردند مناطق تحت کنترل آمريکا در غرب اقيانوس آرام در وضعيت هشدار زرد قرار دارد.
دولت در بيانيه اي که اواخر روز چهارشنبه ممنتشر شد، اعلام کرد: اين همان رنگي است که توسط سازمان هاي دولتي استفاده مي شود و از اين موضوع حکايت دارد که خطري در حد متوسط اين جزيره را تهديد مي کند.
در اين بيانيه آمده است: دولت به فعاليت عادي خود ادامه مي دهد و شماري از نهادهاي دولتي در آمادگي و برنامه ريزي براي شرايط فوق العاده مشارکت دارند.
سيستم هشدار فوق العاده گوآم - که بر اساس آن آژير اعلام خطر در سراسر اين جزيره به صدا در مي آيد و پخش برنامه هاي راديويي و تلويزيوني براي انتقال اطلاعات متوقف مي شود - در ساعت ده صبح روز پنجشنبه آزمايش شد.
دولت گوآم همچنين اعلاميه هايي در بين مردم توزيع کرد که در آن به افراد درباره چگونگي حفاظت از خانواده هايشان و پوشاندن درها و پنجره هاي خانه هايشان با نوارها و پلاستيک هاي مقاوم در برابر انفجار در زمان به وجود آمدن شرايط فوق العاده ارائه شده است.
ادي کالوو فرماندار گوآم اعلام کرد از سوي فرماندهان آمريکايي به او اطمينان داده شده است که از اين جزيره  با قدرت و به ميزان کافي  دفاع خواهد شد. جزيره گوآم که صد و هشتاد هزار نفر جمعيت دارد مکان استقرار  تأسيسات نظامي آمريکايي است.
او گفت: حتي اگر مورد حفاظت باشيم مهم است که هشياري خود را حفظ کنيم. به اعلاميه ها توجه کنيد، آماده باشيد و منتظر شنيدن اطلاعات از مراکز اطلاع رساني باشيد.
 گوآم حدود سه هزار و سيصد کيلومتر مرز مشترک با کره شمالي دارد و اين بدين معناست که در تيررس موشک هاي موسودان کره شمالي قرار دارد . اين در حالي است که هنوز مشخص نيست اين سلاح هاي در واقع کار مي کنند يا نه.






برچسب ها: بین الملل ، گوام ، کره ، شمالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.