سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی: شاخص های اقتصادی کشور پارسال با رشد مطلوب همراه بود

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: شاخص های اقتصادی کشور در سال گذشته به ویژه در 11 ماهه سال، از رشد مطلوبی برخوردار بوده است.

 به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، ˈبهروز علیشیریˈ روز چهارشنبه در نخستین همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان قم، افزود: روند شاخص های اقتصادی در این مدت، مثبت و قابل توجه است.

وی ادامه داد: در سال گذشته و در بخش صنعت و معدن، تولید محصولات فولادی با دو درصد رشد به بیش از 30 میلیون تن رسید.

وی اضافه کرد: تولید سیمان نیز با چهار درصد افزایش به مرز 60 میلیون تن رسید و در سایر تولیدات کالاهای صنعتی نیز رشد خوبی داشته ایم.

علیشیری تصریح کرد: در سال گذشته و در حوزه بازار سرمایه، ارزش بازار بورس کشور با 33 درصد افزایش نسبت به سال 90، به رقم 171 هزار میلیارد تومان رسید.

وی همچنین از صندوق توسعه ملی به عنوان مهمترین نهاد توسعه مالی کشور یاد کرد و افزود: منابع مالی این صندوق به رقمی حدود 50 میلیارد تومان رسیده که نقش مهمی برای ایجاد توازن، توسعه منطقه ای و توجه به مناطق کمتر توسعه یافته دارد.

علیشیری در پایان با اشاره به اینکه سرمایه گذاری خارجی ابزار مهمی برای توسعه اقتصادی به شمار می آید، تصریح کرد: استان قم یکی از استان های پیشتاز در جذب منابع مالی خارجی است.

نخستین همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان قم، امروز در مرکز همایش های دفتر تبلیغات اسلامی این استان آغاز بکار کرد و عصر فردا به کار خود پایان می دهد.
 
منبع:ايرنا
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.