سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

سقف قسمت هایی از بازار تاریخی سیرجان فرو ریخت/ارگ راین در صدر تخریب ها

مدیر رسانه ای میراث فرهنگی استان کرمان از فرو ریختن قسمتهایی از سقف و دیواره های برخی از مغازه های بازار تاریخی سیرجان خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،سید محمد مهدی افضلی  با اشاره به خسارت هایی که بارندگی های اخیر به آثار باستانی استان کرمان وارد کرده است، اظهار داشت: در بازار تاریخی سیرجان قسمت هایی از سقف و همچنین دیواره های برخی مغازه های فرو ریخت.

وی با اشاره به کاه گلی بودن ساختمان این بازار ابراز داشت: سازه های کاهگلی در اثر باران دچار خیس خوردگی شده اند و این امر با توجه به ریزش باران، طبیعی است.

افضلی از افتادن چندین درخت باغ سنگی سیرجان خبر داد و افزود: یخدان محمودآباد سید، خانه خلعتی صدرزاده و خانه حاج درویش زیدآباد از جمله آثار باستانی شهرستان سیرجان هستند که در اثر بارندگی های چند روز اخیر دچار خسارت شدند.

وی در خصوص مرمت این آثار گفت: ابتدا باید عکس هایی توسط افراد میراث از مکان های تخریب شده گرفته شود و بعد از بررسی کارشناسان تیم هایی برای مرمت موردی آثار به مکان های مذکور اعزام می شوند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر قلاع تاریخی کرمان در اثر بارندگی ها دچار خسارت شده اند، یادآور شد: ارگ تاریخی راین بیشترین خسارت از میان آثار تاریخی استان کرمان را دیده است./ک

برچسب ها: بازار ، تاریخی ، سیرجان ، فرو ، ریخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.