سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واشنگتن پست: رسوایی‌های جنسی کشیش‌هاي آمريکايي تمامی ندارد

رسوایی های جنسی کشیش ها در امريکا تمامی ندارد و این بار سه کشیش دیگر اهل فیلادلفیای آمریکا به جرم آزار و اذیت جنسی از کلیسا معلق شده اند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست، معاون سراسقف فیلادلفیا اعلام کرد سه کشیش فیلادلفیایی دیگر به طور دائم از کلیسا اخراج شدند. این سه نفر شامل کشیشی هم می شود که شاکی اش پس از  این اتفاق خودکشی کرده بود . 

پس از حکم سال 2011 دادگاه عالی کلیسا که در نوع خود نقطه عطفی در اتهامات مربوط به کودک آزاری بود، کشیش جوزف گالاگر و کشیش مارک گاسپار معلق شدند. دو کشیش دیگر و یک معلم مدرسه کاتولیکی نیز در میان متهمان هستند .

با این حال در فوریه 2011 دادگاه عالی کلیسا اعلام کرد علیرغم اتهامات معتبر گالاگر مبنی بر آزار و اذیت جنسی، وی در کلیسا باقی می ماند . دادگاه دلیل این کار را عدم اثبات اتهامات وی توسط کلیسا علیرغم اسناد معتبر و روشن اعلام کرد.

دانیل نیل یکی از قربانیانی بود که اقدام به خودکشی کرد . او درسال 2009 خودکشی نمود و درست یک سال بعد اعلام شد که دادخواست وی قابل اثبات نیست . وکیل خانواده نیل ، مارسی همیلتون گفته که مشکل ما این است که این روند بسیار طولانی شد .

همیلتون که وکالت دو نفر دیگر را که ادعا می کنند توسط گالاگر مورد آزار قرار گرفته اند ، برعهده دارد می گوید اقدام کلیسا مبنی بر باقی ماندن گالاگر در کلیسا، به این معنی است که او هیچ وقت با اتهامات جنایی روبرو نخواهد شد .

همیلتون می گوید گالاگر مستحق مجازات و زندان است اما با لاپوشانی کلیسا ، عملاً فرصت لازم برای ادعای حقوقی و جنایی علیه او توسط خانواده قربانیان منقضی خواهد شد .

اسقف "چارلز چاپت" می‌گوید: او احساس می کند تصمیم درست و عادلانه ای  گرفته شده زیرا اتهامات علیه گالاگر" و "گاسپار" توسط هیئت تحقیق کلیسا به طور دقیق مورد کنکاش و بررسی قرار گرفته است ."
اسقف چاپت می گوید: شورایی که برای این کار تعیین شد متشکل از کارشناسانی بود که تمامی تلاش خود را به کار بردند تا با آزار  واذیت جنسی مقابله کنند و این نکته مهم کار آنها بود . به همین خاطر من از آنها تشکر می کنم.

سومین کشیش ، ریچارد پاورز ، درمیان آنهایی که توسط تحقیق و تفحص اخیر دادگاه عالی کلیسا معلق شدند نبود . کلیسای فیلادلفیا می گوید او سال گذشته معلق شد چون نام او در لیست کسانی بود که پرونده آزار و اذیت جنسی قبلی داشته اند.

کلیسا می گوید همه کشیش هایی که دراین لیست قرار داشتند حتی آنهایی که مرده اند از کلیسا برکنار شده اند و آنهایی که زنده اند در حال "نیایش و توبه" زندگی می کنند البته به جز پاورز.

مقامات کلیسا میگویند اتهام علیه پاورز مربوط به اتفاقی است که  40 سال پیش و خارج از قلمرو اسقف فیلادلفیا بوده است .

پاورز که اکنون 77 ساله است از هرگونه توضیحی درباره این اتهامات خودداری کرده است . آسوشیتدپرس طی تماسی با او نظر او را جویا شده بود . هیچ نامی هم از گالاگر 78 ساله در لیست تلفن موجود نیست.

همه این سه نفر متهم می توانند به واتیکان جهت تجدید نظر متوسل شوند.

گزارش دادگاه کلیسا علیه کشیش ویلیام لین و سه نفر دیگر نیز اعلام جرم کرده است .

کشیش لین که در کلیسا صاحب منصب نیز بوده است به خاطر انتقال یک کشیش مجرم به کودک آزاری به زندان نیز محکوم شده است .

در لیست کلیسا ، 26 کشیش معلق وجود دارد . ده نفر از آنها دارای پرونده ای با دلایل محکم و مستند هستند . یک نفر از آنها دستگیر شده وبقیه نیز قبل از پایان رسیدگی مرده اند .

 هنوز پرونده 7 نفر دیگر در جریان است .


برچسب ها: رسوایی ، کشیش ، آمریکایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.