سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام پناهيان:

اشاعه فرهنگ اسلامي در جامعه وظيفه هنرمندان است

استاد دانشگاه هنر گفت: اگر در زمینه‌های حجاب و یا بحث‌های فرهنگی نتوانسته‌ایم به خوبی موفق باشیم، این وظیفه برعهده هنرمندان است و تنها هنر می‌تواند به خوبی این امور را در جامعه نهادینه سازد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام پناهیان در نشست گفتمان هنر انقلاب اسلامی که صبح امروز در دانشکده هنرهای زیبا برگزار شد، هنر را محصول وجود هنرمند دانست و گفت: این امر شامل اندیشه آگاهی و تجربه عینی و عملی هنرمند می‌شود که از وجود وی سرچشمه گرفته است.

 وی با بیان اینکه برای رسیدن به هنر انقلاب اسلامی باید هنرمندانی با فرهنگ و پیام انقلاب اسلامی تربیت شود خاطرنشان کرد: هنرمند با زیبایی سر و کار دارد بنابراین از لطافت روح بیشتری برخوردار است که توجه به این امر یکی از مهمترین شیوه‌های تبلیغی برای رسیدن به هنر اسلامی است.

حجت‌الاسلام پناهیان اظهار داشت: شهید آوینی یکی از هنرمندانی بود که مرحله‌های عرفان را نه با خواندن کتاب بلکه با قلب خود طی کرد و ما نیازمند نسلی همچون او هستیم.

استاد دانشگاه هنر در پایان با بیان آنکه هنرمندان از رسالت ویژه‌ای برخوردارند خاطرنشان کرد: اگر در زمینه‌های حجاب و یا بحث‌های فرهنگی نتوانسته‌ایم به خوبی موفق باشیم، این وظیفه برعهده هنرمندان است و تنها هنر می‌تواند به خوبی این امور را در جامعه نهادینه سازد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.