سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مالیات بر خانه‌های خالی بايد اخذ شود

400 هزار واحد مسكوني در كشور خالي است كه بايد با اخذ ماليات از آنها؛ واسطه گران حذف شوند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، وزیر راه و شهرسازی گفت: هدف این است که برای جوانان خانه‌هایی ابتدایی و متوسط در استانهای بزرگ و کوچک درنظر گرفته شود اما دلیل محقق نشدن کامل این کار این است که تولید واحدها در دست کسانی است که می خواهند کار اقتصادی کنند و مسکن به عنوان کالای اقتصادی نمی‌نگرنند. بر همین اساس مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات در معاملات مکرر تاکید می‌شود.

وی با اشاره به این که در ابتدای دولت 1.5 میلیون خانه کم داشتیم و اکنون 400 هزار خانه اضافه داریم افزود: در این زمینه دولت و بخشهای دیگر همه با هم تلاش کرده‌اند.

نیکزاد با اشاره به تحویل واحدهای مسکن در استانهای کشور به ویژه استان تهران، گفت: در شهر جدید پردیس 90 هزار واحد آغاز به کار کرده که اکنون در حال سفت کاری است، شهر جدید پرند با آغاز 95 هزار واحد و تحویل هر ماه 10 هزار واحد، هشتگرد با ساخت 45 هزار واحد و آماده بودن 10 هزار واحد و شهر اندیشه با ساخت 3000 واحد در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در کنار همه این ساخت و سازها شهرداری تهران آماری از 22 ماه گذشته مبنی بر صدور پروانه ساخت اعلام کرده که این واحدها نیز اکنون درحال ساخت است و در کنار ساخت و سازهای مسکن مهر در کوچهها و خیابانها ساخت وسازهای زیادی انجام می‌شود./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.