سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

میزبانی نخستین دوره مسابقات قهرمانی لوچوی ایران در مازندران

سرپرست کشتی لوچو کشور از برگزاری نخستین دوره مسابقات کشتی لوچو قهرمانی کشور به میزبانی مازندران خبر داد.

بحرگرد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت:در تقویم امسال مهم‌ترین برنامه‌ای که به فدراسیون ارائه شد برگزاری مسابقه کشتی لوچو قهرمانی کشور به صورت رسمی به میزبانی مازندران است.

وی افزود: کشتی لوچو از رشته‌های ورزشی سنتی مردم مازندران محسوب می‌شود که باید برای برگزاری این رخداد مهم نگاه ویژه‌ای به این ورزش سنتی شود.

سرپرست کشتی لوچو کشور با اهمیت این موضوع تصریح کرد: ورزش لوچو متعلق به همه مازندرانی‌ها است و هیچکس نمی‌تواند این ورزش را شخصی بداند.

بحرگرد با قطعی خواندن این مسابقات در مازندران گفت: این مسابقه برای نخستین بار بهمن‌ امسال به میزبانی مازندران برگزار می‌شود.

وی افزود: مازندران مهد و پایتخت کشتی جهان است که باید از هر نظر با تلاش مسئولان استانی و شهرستانی نخستین دوره مسابقات کشتی لوچو در استان با کیفیت سطح برگزاری بسیار بالا شود.

سرپرست کشتی لوچو کشور تصریح کرد: همه مسئولان استان برای ثبت روز قهرمانی لوچو در کشور و نیز قرار گرفتن این ورزش در تقویم فدراسیون تلاش کنند.

مازندران نیاز مبرم به یک میدان بزرگ و رسمی برای لوچو همانند گود زینعلی خان اسفراین است تا لوچو را بتوان در عرض چند سال بین‌المللی برگزار کرد.

به گفته بحرگرد پخش زنده مسابقات کشتی چوخه از شبکه استانی خراسان شمالی و چند شبکه استانی در 14 فروردین امسال در واقع نشان از اتحاد و همدلی تمامی دستگاه‌ها در آن استان بود./ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.