سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

تأکید بر فرهنگ‌سازی ماساژ درمانی در ورزش کشور

عضو انجمن ماساژ ایران گفت: ماساژ درمانی باید توسط مدیران در ورزش ایران فرهنگ‌سازی شود.

براری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران افزود:درحال حاضر کشورهای اروپایی و باشگاه‌های مختلف دنیا برای ماساژ درمانی اهمیت خاصی قائل هستند.

وی تصریح کرد: اولویت باشگاه‌های ورزشی خارجی به ویژه فوتبال به ماساژ درمانی بازیکنان است که به صورت حرفه‌ای صورت می‌گیرد.

عضو انجمن ماساژ ایران با اشاره به اینکه هنوز به صورت حرفه‌ای ماساژ درمانی در ورزش ایران جا نیفتاده است،گفت:مسئولان باشگاه‌ها همچون تیم‌های خارجی باید قبل از هر چیزی ماساژ درمانی بازیکنان را در اولویت قرار دهند.

براری مهم‌ترین ویژگی و تاثیرگذاری ماساژ درمانی را در قلب و عروق، و آرامش اعصاب بازیکنان عنوان کرد و افزود: با ماساژ درمانی خون‌رسانی به اعضای بدن بازیکنان به خوبی صورت می‌گیرد.

ماساژور سابق تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی کشورمان تصریح کرد: با توجه به اینکه زندگی مردم ماشینی شده است و تحرکات کمتری دارند توجه به ورزش همراه با ماساژ درمانی سفارش می‌شود.

ماساژور حال حاضر تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی جمهوری آذربایجان با اشاره به بی‌توجهی مسئولان به ماساژ درمانی گفت: هدف از ایجاد کلینیک ماساژ درمانی انتقال تجربه در جامعه و همچنین فرهنگ‌سازی این مقوله مهم است.

براری درباره مصدومیت بیش از حد ورزشکاران حرفه‌ای ایران افزود: بی‌توجهی ورزشکاران به ماساژ موجب پارگی عضله و تاندوم می‌شود که موجب کاهش راندمان بدنی خواهد شد.

محمد براری از سال 1375 به صورت حرفه‌ای در باشگاه‌ها و تیم‌های مختلف ملی ایران ماساژ درمانی کرده است و هم‌اکنون به عنوان ماساژور در تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی جمهوری آذربایجان فعالیت دارد./ب

برچسب ها: ماساژ درمانی ، ورزش ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.