سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

صادرات 10 میلیون دلاری محصولات کشاورزی آبادان در سال گذشته

مدیر جهاد کشاورزی آبادان از صادرات 10 میلیون دلاری محصولات کشاورزی منطقه به کشورهای مختلف دنیا خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، رضا پلنگ زا گفت: در سال گذشته واحد قرنطینه نباتی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آبادان با صدور 749 برگ گواهی بهداشت زمینه صادارت انواع محصولات کشاورزی را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به این آمار و آمادگی کشاورزان آبادانی برای صدور محصولات کشاورزی باغات و نخیلات منطقه در حدود 20 هزار و 619 تن از انواع محصولات کشاورزی از آبادان به مناطق مختلف دنیا صادر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان با اشاره به ارزش دلاری این محصولات گفت: این محصولات به ارزش 10 میلیون 12 هزار و 456 دلار از طریق مرز دریایی بنادر آبادان، چوئبده و اروندکنار به کشورهای کویت، امارات، قطر، بحرین، انگلیس، کانادا، استرالیا و آفریقای جنوبی صادر شده است.

وی  ادامه داد: این محصولات شامل خرما، شیره خرما، هسته خرما، هندوانه، خربزه، کیوی، سیب، انار، لیمو ترش و شیرین، خرمالو، پیاز، سیب زمینی، کدو، کلم، چغندر، ماش، کشمش، زرشک، فلفل، بادام، آویشن و کاه به کشورهای فوق صادر شده است.

پلنگ زا افزود: در همین مدت 201 تن انواع محصولات کشاورزی با نظارت واحد قرنطینه نباتی وارد و 192 تن مجوز ترانزیت به سایر کشورها دریافت شده است.
 /ب
 
برچسب ها: صادرات ، محصولات ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.