سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

ركورد تولید محصول كلزا در استان اردبیل شكسته می شود

رئیس نمایندگی شركت دانه های روغنی استان اردبیل گفت: در سال زراعی جاری با برداشت حدود 50 هزار تن دانه روغنی كلزا در سطح استان، ركورد تولید این محصول مهم در اردبیل شكسته می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ پرویز احمدپور امروز در جلسه برنامه ریزی نحوه برداشت، خرید و حمل محصول كلزا در پارس آباد ، با بیان اینكه پیش از این بیشترین میزان تولید در استان با 18هزار تن در سال 1388 محقق شده است كه به لحاظ قیمت و سودآوری مناسب نسبت به محصولات رقیب، امسال كشاورزان به كشت كلزا رغبت نشان داده اند.

وی، با بیان اینكه سطح زیر كشت كلزا در استان اردبیل با حدود سه برابر افزایش نسبت به پارسال به مرز 20هزار هكتار رسیده است، افزود: از این میزان حدود 16هزار هکتار در پارس آباد و بقیه در بیله سوار كشت شده است.

احمدپور به اشاره به فسادپذیری محصول دانه روغنی كلزا ، به برداشت این محصول با رطوبت مناسب و حمل به موقع آن به كارخانه های روغن كشی تاكید كرد.

رئیس نمایندگی شركت دانه های روغنی استان اردبیل در ادامه با اعلام اینكه استان اردبیل مقام دوم كشوری از نظر سطح اراضی زیر كشت را داراست، پیش بینی كرد در سال های آینده سطح زمین های زیر كشت به میزان چشمگیری افزایش یابد./ع

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، کلزا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.