سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنعاني مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

آمريکا ديگر قدرت بلامنازع در منطقه نيست/جنگ احتمالي کره و آمريکا مواضع کشورهاي منطقه را تحت تاثير خواهد داد

يک کارشناس سياست خارجي با بيان اينکه ديگر عمر سلطه‌طلبي‌ها و زورگويي‌هاي آمريکا به پايان رسيده است، گفت: جنگ احتمالي ميان آمريکا و کره شمالي مواضع کره جنوبي، ژاپن و چين در منطقه را تحت تاثير قرار خواهد داد.

حسين کنعاني‌مقدم در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه کره شمالي همواره تسليحات نظاميش را بر اساس طرح مشترک ارائه شده از سوي چين، روسيه و آمريکا به‌ کار گرفته است، اظهار داشت: آمريکا هيچ‌گاه درمسير تعهداتش در قبال سازمان ملل متحد اقدام نکرده و همواره با اختلاف‌افکني ميان کشورهاي منطقه در تلاش براي پيشبرد اهداف شوم خود بوده است.

وي ادامه داد: تخطي آمريکا از معاهدات ان‌ پي تي و زورگويي‌هايش به کشورهاي منطقه موجب شده تا کره شمالي براي نجات از بحران ايجاد شده در کشورش به اقدامات نظامي عليه آمريکا اقدام کند.

کنعاني‌مقدم تصريح کرد: اقدامات نظامي کره شمالي عليه آمريکا پايگاه‌هاي نظامي اين کشور بويژه پايگاه نظامي گوآم را تهديد خواهد کرد.

وي حمله احتمالي آمريکا و کره شمالي را در حد تنش‌هاي مرزي وهمچون حمله موشک‌هاي بالستيکي به پايگاه‌هاي نظامي آمريکا از سوي کره شمالي دانست و اظهار داشت: آمريکا نه‌تنها ديگر قدرت بلامنازع در منطقه نيست بلکه به اين باور رسيده که ديگر بيش از اين زورگويي‌هايش در منطقه جايگاهي ندارد.

کنعاني مقدم در پايان با تاکيد بر اينکه ملت‌ها با تمام توان در مقابل زياده‌خواهي‌هاي آمريکا ايستادگي خواهند کرد، خاطرنشان کرد: چنانچه روابط آمريکا و کره شمالي به درگيري منجر شود، کره شمالي مي‌تواند از تمامي امکانات نظامي و تسليحات هسته‌ايش در اين جنگ استفاده کند.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.